شهادت محیط بان قلعه گنج

  • حوادث
  • شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۲۴
    کد خبر :333732

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: مهدی احمدی نیک – مامور اداره حفاظت محیط زیست قلعه گنج – در پی تعقیب و گریز متخلفان به شهادت رسید.

سرهنگ جمشید محبت خانی افزود: شامگاه جمعه (۵ مرداد) گزارش یک شکار غیرقانونی به اداره محیط زیست قلعه گنج اعلام و بلافاصله یک تیم برای بررسی موضوع به روستای برمک در منطقه سرخ قلعه اعزام شد.

وی ادامه داد: تیم محیط بان در منطقه حفاظت شده سرخ قلعه با شکارچی غیر مجاز روبه رو شد و شروع به عملیات تعقیب و گریز کرد که در این عملیات ماشین محیط بانان دچار سانحه شد. خودروی اداره محیط بانی قلعه گنج در این عملیات با یک تپه شنی برخورد کرد و راننده خودرو به شهادت رسید.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه جسد برای بررسی بیشترعلت فوت به پزشکی قانونی انتقال داده شده است، گفت: شکارچی غیرمجاز شناسایی و ماشین کامیونت ایسوزوی وی هم توقیف شده است.

به گزارش ایسنامحبت خانی خاظرنشان کرد:شهید مهدی احمدی نیک مامور اداره حفاظت محیط زیست در سال ۹۳ به صورت رسمی در سازمان حفاظت محیط زیست استخدام شده است و دارای سه فرزند است. او به‌صورت نامحسوس به متخلف نزدیک شد و قبل از این اقدام هماهنگی های لازم با مامورین قضایی صورت گرفته بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان محیط زیست، حوزه استحفاظی محیط زیست شهرستان قلعه گنج یک میلیون هکتار است که منطقه مارز با ۲۰۰ هکتار وسعت کاملا حفاظت شده است.۷۰ درصد عرصه تالاب جازموریان در حوزه شهرستان قلعه گنج واقع است. قلعه گنج یکی از هفت شهرستان جنوب کرمان است که در فاصله ۴۳۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید