قول شهردار تهران برای ساماندهی متکدیان تا سال آینده/تشریح چهار اولویت شهرداری

    کد خبر :333703

شهردار تهران در اولین نشست خبری خود با تشریح اولویت‌های مدیریتی خود، در مورد برنامه‌های خود برای اداره تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

محمدعلی افشانی صبح امروز در اولین نشست خبری خود که در برج میلاد برگزار شد ، اظهار کرد: اگر رابطه منطقی و دوستانه بین اصحاب رسانه و مسئولان برقرار شود، مسئولان می‌توانند از خواسته‌ها و نیازهای مردم به خوبی باخبر شوند؛ چرا که خبرنگاران نماینده افکار عمومی جامعه هستند.

وی با بیان اینکه بیشتر علاقمند هستم که با نمایندگان افکار عمومی به گفت‌وگو بنشینم گفت:‌می‌توانیم با کمک این افراد قدم‌هایی را برای بهبود وضعیت تهران متصور شد.

شهردار تهران با بیان اینکه برنامه من تحت عنوان «شهر زیست پذیر و شهروند مشارکت پذیر» است افزود: ارتقای کیفیت زندگی مردم و افزایش رضایتمندی آنها دو کلید واژه برنامه‌های من است که در تمام برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و … نمود پیدا خواهد کرد و تنها هدف‌مان ارتقای کیفیت زندگی مردم و افزایش رضایتمندی است.

وی با بیان اینکه اصول مدیریت من بر چهار اصل مشارکت، حاکمیت قانون، شفافیت و پاسخگویی است، گفت: معتقدم تا زمانی که مردم مشارکت نداشته باشند، پیشرفت و توسعه محقق نمی‌شود و افزایش مشارکت مردم تنها با اعتماد به مسئولان محقق می‌شود.

افشانی با بیان اینکه اجرای عدالت مهم است و باید در همه طبقات جامعه عدالت اجرا شود، تصریح کرد: شفافیت رکن اصلی برنامه‌های من است و معتقدم همه مردم باید به برنامه‌های شهرداری تهران و چند و چون آن دسترسی یابند.

وی افزود: به تمام مدیران رده‌های شهرداری اعلام کرده‌ام که موظف به پاسخگویی به مردم و اصحاب رسانه هستم؛ چرا که نقد اصحاب رسانه برای ما نعمت است.

شهردار تهران با بیان اینکه در شهری زندگی می‌کنیم که زیست دوگانه دارد و محلات محروم و برخورداری دارد که در فاصله کم از یکدیگر شکل گرفته‌اند، گفت: کاهش فاصله این محلات را تحت عنوان تبعیض مثبت پیگیری می‌کنم و به مناطق محروم با تعریف پروژه‌های خاص کمک می‌کنیم تا فاصله‌شان کم شود.

وی با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار دارد که مورد تاکید رهبری، رئیس جمهور و همه مسئولان کشور است، ادامه داد: یکی از مهمترین اقداماتی که اصحاب رسانه می‌توانند در کاهش آن به شهرداری کمک کنند، بحث کاهش تکدی‌گری در تهران است. چرا که این عارضه بد باعث زشت شدن چهره تهران شده و این برازنده پایتخت تهران نیست و بر همین اساس ساماندهی متکدیان در دستور کار قرار دارد و امیدواریم با اطلاع رسانی درست تا سال آینده در این موقع، گدا و متکدی نداشته باشیم که خوشبختانه همه از جمله استانداری و … پای کار هستند.

افشانی با بیان اینکه از مجموع متکدیان تهرانی 70 درصد خارجی هستند و تنها 30 درصد ایرانی هستند و در این بین 20 درصد متکدیان ایرانی هم تهرانی نیستند، گفت: یعنی 90 درصد متکدیان پایتخت، تهرانی نیستند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه اعتیاد یکی از آسیب‌های جدی تهران به خصوص در محلات ضعیف‌تر است اظهار کرد: ان شاء الله با توجه به نقشی که وزارت کشور برای شهرداری تهران تعیین کرده شاهد بهبود این وضعیت باشیم؛ چرا که 56 درصد معتادان از سایر استان‌ها هستند و امیدواریم این متکدیان تحویل شهرهای خود داده شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید