دریافتی مستمری بگیران از تورم پیشی گرفت

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: از سال 85 تا زمان روی کار آمدن دولت یازدهم، افزایش میزان مستمری افراد تحت پوشش این سازمان کمتر از نرخ تورم بود اما در این دولت، میزان رشد مستمری بالاتر از نرخ تورم قرار گرفت.

سیدتقی نوربخش در همایش تامین اجتماعی برنامه محور پشتوانه اقتصاد مقاومتی افزود: این افزایش مستمری نشان دهنده راهبرد تامین اجتماعی و دولت یازدهم در بهبود تامین معیشت است.

 

 

وی با بیان اینکه برای جبران کاستی های گذشته راه سختی وجود دارد، اظهار داشت: مجموع پرداخت مستمری در سال 92 حدود 200 هزار میلیارد ریال(20 هزار میلیارد تومان) بود که این رقم در سال 95 به 420 هزار میلیارد ریال (42 هزار میلیارد تومان) رسیده است.

 

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان در دوران دولت یازدهم پس از گذار از دوران سخت، اکنون در ریل اصلی خود قرار گرفته است.

 

نوربخش با بیان اینکه با وجود مشکلات، تعهدات سازمان تامین اجتماعی به طور کامل انجام شده است، اضافه کرد: بیش از 650 هزار میلیارد ریال (65 هزار میلیارد تومان) در سال 95 برای اجرای تعهدات مختلف تامین شد.

 

وی افزود: 525 هزار میلیارد ریال (52 هزار و 500 میلیارد تومان) منابع مربوط به حق بیمه در سال 95 در تامین اجتماعی تجهیز شد که نسبت به سال 94 رشد 23 درصدی داشته است.

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: بخش قابل توجهی از منابع تامین شده ناشی از مطالبات معوق بوده که بدون اعمال فشار به بخش تولید و کسب و کار تحقق یافته است.

 

نوربخش با بیان اینکه در اسفند ماه پارسال 84 هزار میلیارد ریال (هشت هزار و 400 میلیارد تومان) پرداخت شده است، اضافه کرد: در ماه یاد شده، 14 هزار میلیارد ریال (یک هزار و 400 میلیارد تومان) عیدی و 35 هزار میلیارد ریال (سه هزار و 500 میلیارد تومان) مستمری پرداخت شد.

 

وی بیان داشت: علاوه بر تجهیز منابع در بخش توسعه نیز اقداماتی انجام شده که از جمله آنها می توان به حذف دفترچه درمانی و استانداردسازی مراکز درمانی اشاره کرد.

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: اکنون سه میلیون مستمری بگیر در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد که یک میلیون نفر از آنها بدون رعایت الزامات و برخلاف قانون تامین اجتماعی در سال های گذشته به این سازمان تحمیل شده اند.

 

وی ادامه داد: پرداخت مستمری به یک میلیون نفر یاده شده حدود 800 هزار میلیارد تومان هزینه اضافی بر این سازمان تحمیل کرده است.

 

همایش تامین اجتماعی برنامه محور پشتوانه اقتصاد مقاومتی با حضور مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی با هدف ارزیابی عملکرد سال 95 و ارائه برنامه های سال 96 این سازمان برگزار شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید