آسمان مرزهای غربی کشور غبارآلود می‌شود

    کد خبر :333587

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وقوع طوفان گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان به‌ویژه زابل اظهار کرد: طی سه روز آینده وزش باد شدید مناطق مرزی ایلام، خوزستان و کرمانشاه را غبارآلود می‌کند.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طوفان گرد و خاک امروز (۶ مرداد) در شمال سیستان و بلوچستان به‌ویژه منطقه زابل تداوم می‌یابد و در دو روز آینده با شدت کمتر به شکل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه طی امروز و فردا (۶ و ۷ مرداد) در مناطق شرقی استان کرمان نیز وزش باد و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود،‌ گفت: طی سه روز آینده در برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور به ویژه در مناطق مرزی ایلام، خوزستان و جنوب کرمانشاه به سبب گرد و خاک غبارآلود خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: طی دو روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال و شمال شرق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود که در مناطق شرقی هرمزگان و جنوب کرمان با رعد و برق همراه خواهد بود.

وظیفه با اشاره به اینکه امروز و فردا (۶ و ۷ مرداد) در سایر مناطق کشور جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود، اظهار کرد: در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی همچنین در حاشیه جنوبی البرز طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب شاهد رشد ابرهای غیرباران زا خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان با اشاره به وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران طی فردا و پس فردا (۷ و ۸ مردادماه) صاف در بعدازظهر نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران ۴۰ و ۲۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید