جمهوری اسلامی: آقای رئیس‌جمهور در دام ترامپ نیفتید

  • سیاسی
  • شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ۹:۲۴
    کد خبر :333522

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود با عنوان«آقای رئیس جمهور این، یک دام است» به لحن حسن روحانی در مواجهه با دونالد ترامپ انتقاد کرد.

این روزنامه در بخشی ازمطلب خود نوشت: رجزخوانی‌های ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و مایک پمپئو وزیر خارجه او علیه جمهوری اسلامی ایران، این روزها رئیس‌جمهور روحانی را هم به جنب و جوش آورده و به مصاف لفاظی دولتمردان افراطی آمریکا برده است. از دونالد ترامپ که شریف‌ترین شغلش قبل از ریاست جمهوری کاباره‌داری بود و از مایک پمپئو که قبل از رسیدن به منصب وزارت خارجه، رئیس جاسوس‌های سازمان سیا بود، انتظاری غیر از لاف و گزاف نیست. آنها حرفه‌ای عمل می‌کنند و هدفشان این است که مسئولین نظام جمهوری اسلامی را به عکس العمل وادار کنند و با ادامه دادن این رجزخوانی‌ها بهانه‌های لازم را برای تحقق اهدافشان به دست بیاورند.شان رئیس جمهوری اسلامی ایران بالاتر از این است که پاسخ رجزخوانی‌های یک کاباره‌دار که حالا در کاخ ریاست جمهوری آمریکا جا خوش کرده است را بدهد. منظور این نیست که در برابر او باید سکوت کرد، قطعاً سکوت جایز نیست ولی جواب او را باید افرادی در سطوح پائین بدهند… توصیه ما به آنها هم این است که با تکیه بر منطق و واقعیت‌ها و با رعایت موازین، به ترامپ و پمپئو پاسخ بدهند و از چارچوب اعتدال خارج نشوند.

جمهوری اسلامی در ادامه نوشت:آقای رئیس جمهور! مردم ایران شما را به اعتدال می‌شناسند و روش اعتدالی شما در چهار سال اول ریاست جمهوریتان باعث شد در دور دوم هم به شما رای بدهند. هم اکنون هم از شما انتظار دارند اعتدال را در گفتارها و رفتارهایتان رعایت کنید. مردم اکنون به مرحله‌ای از بلوغ سیاسی رسیده‌اند که به درستی این نکته را درک کنند که انقلابی باید ماند و با روحیه انقلابی باید اهداف انقلاب اسلامی را محقق ساخت، نظام جمهوری اسلامی را تقویت کرد و بر مشکلاتی که دشمنان برای مردم و کشور به وجود می‌آورند غلبه نمود. مردم، احساساتی شدن و سخنان تند گفتن را نشانه انقلابی بودن نمی‌دانند، عاقلانه عمل کردن را که حلال مشکلات است علامت انقلابی بودن می‌دانند. به همین دلیل است که مردم ایران، شما را به خاطر به سرانجام رساندن برجام تحسین می‌کنند و از ترامپ که برخلاف منطق و با تکیه بر تفکر افراطی، آمریکا را از برجام خارج کرد متنفرند و او و وزیر خارجه تازه کارش را دشمنان شماره یک خود می‌دانند.شما اگر وقت و فکر و همت خود را صرف حل مشکلات داخلی و تقویت سیاست خارجی کنید، بهترین پاسخ را به دونالد ترامپ و مایک پمپئو و همفکران و شرکای توطئه گر آنها خواهید داد. امروز در بخش داخلی کار مهم شما ایجاد تحول در دولت با گماردن افراد توانا و تازه نفس در مناصب اقتصادی، برنامه ریزی و مدیریت سیاسی، مقابله با مفاسد و حل مشکلات معیشتی مردم و در بخش خارجی تلاش حساب شده و منطقی برای حفظ برجام علیرغم خروج آمریکا از آن است.

این روزنامه در پایان نوشت:هر چند عده‌ای تلاش می‌کنند برجام را کوچک و حتی بیهوده جلوه دهند ولی مردم ایران و عقلای جهان می‌دانند برجام دستاورد بسیار مهمی است که دولت شما توانست آن را برای ملت ایران به ارمغان بیاورد و کینه توزی ترامپ با برجام، روشن‌ترین دلیل براین واقعیت است. این روزها نیز رجزخوانی‌های هماهنگ ترامپ و پمپئو، دامی است که برای کشاندن شما به داخل آن پهن شده است و شما نباید به این دام بیافتید. اینکه وقتی به مصاف لفاظی‌های ترامپ می‌روید همان کسانی که برای تخریب برجام هر کاری از دستشان بر می‌آمد کردند حالا از شما تمجید می‌کنند، روشن‌ترین نشانه این است که شما نباید گرفتار این دام شوید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید