رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت:

پاکسازی روخانه‌های زرجوب و گوهر رود وظیفه شهرداری نیست

    کد خبر :333451

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت با اشاره به اینکه لایروبی رودخانه‌های سطح شهر جزء وظایف شهرداری نیست، گفت: ورود و همکاری دیگر سازمانها و ادارات استان در لایروبی رودخانه های زرجوب و گوهر رود ضروری است.

هومن روایی با اشاره به لایروبی رودخانه های زرجوب و گوهر رود، فصل تابستان را بهترین زمان لایروبی رودخانه های شهر عنوان و اظهار کرد: هر ساله فصل تابستان همزمان با پایین آمدن عمق آب رودخانه‌ها بهترین زمان لایروبی رودخانه‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه لایروبی رودخانه‌های سطح شهر جزء وظایف شهرداری نیست، گفت: با توجه به اهمیت سلامت و ایجاد رفاه شهروندی ضرورت دارد تا سازمانها و ادارات دیگر نیز در این زمینه پای کار آمده در ساماندهی و پاکسازی رودخانه‌ها کمک رسان شهرداری باشند.

روایی با تأکید بر اینکه در حال حاضر سازمان عمران و باز آفرینی شهرداری رشت به تنهایی در حال پاکسازی روخانه‌های زرجوب و گوهر رود است، بیان کرد: سال گذشته نیز عملیات پاکسازی رودخانه های زرجوب و گوهررود توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت انجام شد و امسال نیز به تنهایی با امکانات و ماشین آلات این اداره از جمله بیل زنجیری در حال پاکسازی این رودخانه هاست.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت مدت زمان لایروبی رودخانه های زرجوب و گوهر رود را ۷۰ روز اعلام و اضافه کرد: عملیات پاکسازی رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود از کوچه پتکی در خیابان ضیابری آغاز و به مسیر سه راه لامپ سازی رسیده که در صورت شرایط مساعد هوایی و عدم بارندگی و بالا آمدن سطح آب تا دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

به گزارش ایسنا،وی ضمن اظهار امیدواری به سالم سازی و پاکسازی کامل رودخانه‌ها از هر گونه آلودگی تصریح کرد: از شهروندان شهر رشت تقاضا می شود که پس از پاکسازی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود از ریختن زباله های خود در حرائم رودخانه‌ها خودداری کنند تا به امید روزی که دوباره در این دو رودخانه شاهد تفریحات سالم و پاک باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید