هشدار ۱۰ سناتور جمهوری‌خواه به اروپا: اگر تحریم‌ها علیه ایران را تضعیف کنید با دردسر روبرو می‌شوید

    کد خبر :333409

تعدادی از سناتورهای آمریکایی مخالف برجام به انگلیس، فرانسه و آلمان درباره پیامدهای تضعیف تحریم‌های واشنگتن علیه تهران هشدار دادند.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، 10 سناتور جمهوری‌خواه در نامه‌ای خطاب به سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان به این کشورها هشدار دادند که اگر بخواهند در مسیر بازگشت تحریم‌های واشنگتن علیه تهران مانع تراشی و یا آن را تضعیف کنند، با دردسر روبرو خواهند شد.

این سناتورها در نامه خود آورده‌اند که چنین تلاش‌هایی از سوی اروپا ممکن است با اقدام کنگره مواجه شود.

اولین سری از تحریم‌های آمریکا علیه ایران که به واسطه توافق هسته‌ای 2015 لغو شده بود، چهار اوت و سری دوم نیز چهار نوامبر بازگردانده خواهد شد.

این سناتورهای آمریکایی، شامل تد کروز، مارکو روبیو و تام کاتن در ادامه نامه‌شان تاکید کردند که تحریم‌ها مسئله‌ای مربوط به قانون آمریکا است وتنها به دلیل توافقی که دولت قبلی انجام داده بود کاهش یافته بودند.

در این نامه آمده است: ما این نامه را می‌نویسیم تا از شما بخواهیم که با تمام تحریم‌های آمریکا همکاری کنید و به علاوه تاکید کنیم که اگر برای تضعیف و یا فرار از قوانین آمریکا تلاش کنید به دردسر خواهید افتاد. این قوانین توسط کنگره تصویب و به امضای رئیس جمهور اوباما رسید و توسط رئیس جمهور ترامپ اجرا خواهد شد.

آنها همچنین آورده‌اند: هر تلاشی برای فرار یا از بین بردن این تحریم‌ها می‌تواند منجر به اقدامی از سوی کنگره، در هماهنگی با دیگر عناصر دولت آمریکا برای تضمین درستی آن شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه مه ضمن خروج از توافق هسته‌ای اعلام کرد که قصد دارد تحریم‌های ایران را بازگرداند اما دیگر طرف‌های توافق، شامل فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه و چین با وجود خرج آمریکا در توافق مانده و بر لزوم ادامه اجرای کامل آن تاکید می‌کنند. به‌ویژه کشورهای اروپایی طرف توافق تلاش دارند تا از طریق راهکارهایی آن را حفظ و مانع از تاثیر تحریم‌های واشنگتن بر شرکت‌های اروپایی شوند که با ایران تجارت می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید