افشین سنگ‌چاپ: وضعیت سینما حال ما را بد کرده

    کد خبر :333377

افشین سنگ‌چاپ گفت: این روز‌ها کسی که پول را وارد چرخه سینما می‌کند آگاه نیست، سینما را نمی‌شناسد و خرج کردن هم بلد نیست در نتیجه به مشکل می‌خورد. فیلم‌های فعلی با حساب شخصی تهیه کننده و با حضور اقوامش ساخته می‌شوند.

افشین سنگ‌چاپ درباره وضعیت تولیدات امروز سینمای ایران گفت: در شرایط کنونی نمی‌توانم درباره عرصه هنر وضعیت بد، خوب یا متوسط تعیین کنم، اما چیزی که می‌دانم این است که وضعیت بد امروز سینما شامل حال ما هنرمندان نیز شده است.

این بازیگر درباره وضعیت بازیگری اظهار کرد: عرصه بازیگری مانند یک رودخانه در حال حرکت است که کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد و متقاضی زیادی دارد، بخصوص در نسل جدید که بسیار علاقمند به این هنر هستند، اما متاسفانه عرصه بازیگری امروز ورودی های مناسبی ندارد.

سنگ چاپ ادامه داد: در ظاهر بازیگران زیادی داریم، اما بازیگران واقعی یعنی بازیگرانی که نقش را به درستی ایفا کرده و مخاطب با آنان همراه شود را نداریم. شاید در حال حاضر وضعیت بازیگری نسبتا متعادل باشد اما در آینده نیروی واقعی بازیگری و سایر رشته‌های فیلمسازی را نخواهیم داشت و به شدت به مشکل بر می‌خوریم.

این بازیگر درباره تولید فیلم‌های متعدد با وجود مشکلات اقتصادی در سینما بیان کرد: ما در تولیدات به سمت خصوصی سازی آن هم به بدترین شکل ممکن رفته‌ایم، یعنی کسی که پول را وارد چرخه سینما می‌کند آگاه نیست، سینما را نمی‌شناسد و خرج کردن هم بلد نیست در نتیجه به مشکل می‌خورد. فیلم‌های فعلی با حساب شخصی تهیه کننده و با حضور اقوامش ساخته می‌شوند.

وی در ادامه افزود: همین نیرو و پول خصوصی را می توان نظم داد تا کسانی که کارشان اقتصاد نیست نیز در عرصه فیلمسازی وارد شوند و نیروی جوان و تولیدات زیاد در سال را رقم بزنند. خصوصی سازی فعلی نظم خاصی ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید