پرونده خودروهای وارداتی ۱۰ سال اخیر باید بررسی شود

    کد خبر :333263

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید مسیر واردات تمام خودروهای وارداتی در ۱۰ سال گذشته بررسی شود و همچنین گزارش سازمان بازرسی به اطلاع عموم برسد و در تکمیل اطلاعات آن تلاش شود.

به گزارش بازتاب به نقل از خانه ملت، نادر قاضی پور در خصوص برخورد با متخلفان واردات خودرو، اظهار داشت: از گذشته اعلام می‌شد واردات خودروهای با ظرفیت بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی ممنوع است؛ اما زمانی که از خیابان بهشتی تهران عبور می‌کردیم شاهد خودروهای مدل ۲۰۱۷ بودیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تخلف به صورت مداوم صورت گرفته است، گفت: تخلف واردات خودرو را مداوم اعلام می کردیم؛ اما این موضوع انکار می شد. خودروهای وارداتی غیر قانونی شماره می‌شدند و سند آنها انتقال می‌یافت.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متخلفان واردات غیر قانونی خودرو در گذشته نیز تخلفاتی را داشتند؛ اما به دلیل اینکه میزان خودروهای وارداتی در زمان ممنوعیت بسیار زیاد بود به چشم آمد، ادامه داد: برخی از کارمندان گمرک با توجه به تعداد بالای خودروهای وارداتی متوجه تخلف صورت گرفته شدند و نیروی انتظامی نیز ورود کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید مسیر واردات تمام خودروهای وارداتی در ۱۰ سال گذشته بررسی شود، عنوان کرد: ارگان‌هایی می‌توانند به خوبی مسیر واردات خودرها را بررسی کنند که از طریق قانونی وارد شده‌اند یا خیر، نیروی انتظامی و سازمان ثبت اسناد هستند.

وی با بیان اینکه مبنا و منشاء واردات خودرو واردکنندگان هستند و تخلف می کنند، تصریح کرد: باید با متخلفان واردات غیرقانونی خودرو به‌عنوان مخل اقتصادی برخورد شود و حکم مخل اقتصادی اعدام است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: افرادی که در گمرک با اطلاع از تخلف خودرو را ترخیص کرده‌اند، کسانی که در نیروی انتظامی با آگاهی از واردات غیرقانونی خودروها را پلاک کرده‌اند، افرادی در وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت مستقیم و غیر مستقیم با متخلفان در ارتباط بوده‌اند و افرادی در بانک مرکزی که به آنها ارز داده‌اند همه مجرم هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه مشخص است خودروها توسط چه افرادی وارد شده و چه افرادی واردات غیرقانونی آنها را پیگیری کرده‌اند، خاطرنشان کرد: باید گزارش سازمان بازرسی به اطلاع عموم برسد و در تکمیل اطلاعات آن تلاش کنیم، شبکه فساد باید در نطفه خفه می‌شد آنقدر به آن اجازه داده شد تا ۶ هزار خودرو را وارد کشور کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید