افزایش چشمگیر فروش اپل واچ علی رغم کاهش سهم از بازار

    کد خبر :333085

بنابر تازه ترین گزارش موسسه آماری Canalys، کمپانی اپل طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی بالغ بر 3.5 میلیون اپل واچ روانه بازار کرده که تا 30 درصد از تعداد اسمارت واچ های فروخته شده طی سه ماهه دوم 2017 بیشتر است. طی سه ماهه دوم سال گذشته شاهد یکی از بدترین عملکردهای اپل بودیم اما ارقام امسال نشان می دهند که اپل واچ سری 3 بسیاری محبوب تر از مدل های پیشین ظاهر شده است.

با این همه، رقبایی مثل فیت بیت و گارمین هم بیکار ننشسته اند و آنها هم موفق به گسترش سهم خود از بازار، طی سه ماهه ای که پشت سر گذاشتیم شده اند. قابلیت هایی مانند پایشگر پیشرفته ضربان قلب و مربی های هوشمند به این رقبا کمک کرده اند تا دیوایس هایی متمایز از اپل واچ به دست مشتریان برسانند.

بنابراین اگرچه اپل ساعت های هوشمند بیشتری عرضه کرد، اما سهمش از بازار با کاهشی 9 درصدی نسبت به سه ماهه نخست، حالا برابر با 34 درصد است. در آسیا، اپل واچ سری 3 با LTE، محبوب ترین مدل است و 60 درصد از مجموع فروش 250 هزار واحدی به این مدل اختصاص دارد.

یکی از تحلیلگران Canalys می گوید که پیشرفت اپل تا حد زیادی نشئت گرفته از تصمیمش برای همکاری با اپراتورهای مخابراتی آسیا و استرالیا بوده است. «اپراتورهای این بازارها حاضر به بازفروش دیوایس هایی به جز موبایل های هوشمند هستند که به آنها کمک می کند درآمد اضافه ای از سرویس های دیتا کسب کنند».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید