کارشناس درمان اعتیاد بهزیستی:

یارانه مسکن به معتاد مجرد تعلق نمی‌گیرد

    کد خبر :332868

یک کارشناس درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با بیان اینکه یارانه مسکن به معتادان مجرد تعلق نمی‌گیرد، گفت: بهزیستی زمانی یارانه مسکن را در اختیار فرد معتاد می‌گذارد که بیکاری و عدم توانایی مالی آن فرد به سازمان اثبات شود.

سعیده مددی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، اظهار کرد: تمامی فعالیت‌های سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری، درمان و بازتوانی افراد معتاد در قالب آموزش یا اقدامات مختلف نوعی از حمایت اجتماعی است.

وی افزود: ارائه یارانه درمان به افراد بی‌بضاعت و پوشش بیمه آنها از جمله اقدامات حمایتی مالی سازمان بهزیستی در حوزه اعتیاد است.

این کارشناس درمان اعتیاد سازمان بهزیستی اضافه کرد: سازمان بهزیستی با توجه به مقررات موجود و اولویت‌بندی‌های مختلف می‌تواند به افراد معتاد یارانه‌های تهیه مسکن پرداخت کند.

مددی با اشاره به شرایط دریافت یارانه مسکن، تصریح کرد: بهزیستی زمانی یارانه مسکن را در اختیار فرد معتاد می‌گذارد که بیکاری و عدم توانایی مالی آن فرد به سازمان اثبات شود، از طرفی دیگر این یارانه به افراد مجرد تعلق نمی‌گیرد، همچنین تعداد فرزندان بیشتر یک فرد معتاد اولویت دریافت یارانه تهیه مسکن را ارتقاء می‌دهد.

وی با اشاره به وضعیت مسکن افراد بهبود یافته، توضیح داد: افراد بهبود یافته‌ای که از سوی خانواده خود طرد می‌شوند پس از تمام شدن مراحل درمان می‌توانند در مراکز اقامتی سازمان بهزیستی به مدت سه ماه ساکن شوند.

به گزارش ایسنا، این کارشناس درمان اعتیاد سازمان بهزیستی افزود: بر اساس نظر پزشک افراد بهبود یافته می‌توانند با پرداخت مبلغهای بسیار ناچیز مدت اقامت خود را در مراکز اقامتی سازمان بهزیستی تمدید کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید