شورای رقابت با افزایش قیمت خودرو موافقت نکرده است

    کد خبر :332824

معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بیان کرد: قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت انجام می شود و از ابتدای سال تاکنون ۷.۶ درصد افزایش قیمت داشته ایم. خودروسازان درصدد افزایش قیمت هستند ولی شورای رقابت موافقت نکرده است.

منصور معظمی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خراسان شمالی، اظهار کرد: توقف ثبت سفارشات خودرو، تغییر نرخ ارز و صحبت هایی در مورد قطع همکاری شرکت های خارجی نگرانی هایی را برای مصرف کنندگان به وجود آورد.

وی ادامه داد: با این حال بازار در آرامش نسبی به سر می برد و شرکت های خارجی تا به امروز به قراردادهای خود عمل کرده اند و وزارت صنعت با تاکید به خودروسازان بخش قابل توجهی از نیازهای آنها را خریداری کرده و تا پایان سال از لحاظ تولید مشکلی نخواهیم داشت.

معظمی در خصوص نحوه همکاری با شرکت های بین المللی در پی تشدید تحریم ها، عنوان کرد: رفتار واقعی شرکت ها گاهی با رفتار اجتماعی آنها متفاوت است و هیچکدام از شرکت هایی که با ایران قرارداد دارند علاقه مند به این نیستند که از بازار جذاب و ایمن ایران خارج شوند و به دنبال این هستند که حساسیت برای آمریکا به وجود نیاورند و بعضی به دنبال دریافت مجوز هستند و تاکنون کار خودشان را انجام داده اند.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال مشکلات ناشی از رفتار غیر اخلاقی سردمداران آمریکا، دولت برای مقابله با این رفتارها تدابیری را اندیشید تا پاسخگوی مردم و واحدهای تولیدی باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بخشی از درآمد ارزی با ارز ۴۲۰۰ تومان به کالای استراتژیک تخصیص داده شده است و تحت هر شرایطی باید تامین شوند و بخشی از مواد اولیه که به نحوی با کالای استراتژیک ارتباط پیدا می کنند نیز با ارز ۴۲۰۰ تومان تامین می شود.

وی ادامه داد: بخشی دیگر از کالاها برای تامین ارز از محل صادارات غیر نفتی استفاده می کنند و در سه‌ ماهه اول سال صادارات محصولات غیر نفتی افزایش پیدا کرده است و بنابراین دولت موظف کرده است که ارز حاصل از پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی و فولادی وارد کشور شود و ۸۰ درصد با قیمت ارز ۴۲۰۰ تومان و ۲۰ درصد به صورت توافقی واحد های تولیدی استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خاطرنشان کرد: گروه سوم محصولاتی هستند که ورودشان به کشور ممنوع شده است که در حدود ۱۵۰۰ قلم کالا است و فرصت مناسبی برای واحدهای تولیدی داخلی است تا محصولاتشان را وارد بازار کنند.

وی افزود: در شرایط کنونی وارد کردن محصولاتی که در کشور تولید می شود، جفاست و در آبان ماه سال جاری در شهرستان اسفراین سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری به بهره برداری خواهد رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید