رونمایی از 10 فروند جنگنده‌ی سوخو 22 بهینه‌سازی شده در شیراز

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۲۱
    کد خبر :332806

از 10 فروند جنگنده بمب افکن سوخو 22 که توسط متخصصان داخلی بهینه سازی و ارتقا یافته بودند، در شیراز رونمایی شد.

به گزارش بازتاب به نقل از روابط عمومی سپاه فجر فارس، در مراسمی که با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز برگزار شد، از این جنگنده‌ها که به همت متخصصان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شرکت های دانش بنیان داخلی، بهینه سازی و ارتقا یافته بودند، رونمایی شد و وارد ناوگان این نیرو قرار گرفت.

سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هواپیمای سوخو 22 با وجود قابلیت های پروازی ممتاز همچون سرعت دو و یک دهم ماخ، ارتفاع پروازی 50 هزار پا و تجهیزات، به روز نبودند ولی با همت متخصصان داخلی بهینه سازی و ارتقا یافتند.

وی افزود: با این ارتقا، این جنگنده بمب افکن ها قادر به حمل و بهره برداری بمب‌های هوشمند و نقطه زن سیمرغ خوشه‌ای، موشک‌های هوا به زمین و هوا به هوا، انتقال اطلاعات از پهبادها در فواصل چند کیلومتری خواهند بود و در آینده ای نزدیک سامانه ی موشک های هوا به زمین کروز نقطه زن با برد 1500 کیلومتر روی این جنگده ها بمب افکن ها نصب خواهد شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارداشت: نیروی هوافضا با الطاف الهی و با تکیه و اعتماد به متخصصان داخلی و معجزه اراده و روحیه جهادی بار دیگر تهدید و تحریم دشمن را به فرصت تبدیل و بدخواهان نظام اسلامی و ملت ایران را مقهور عزم و اراده فولادین خود کردند.

سردار سرلشکر پاسدار جعفری گفت: در روزهایی که با حمله داعش به شهرهای عراق به علت نبود نیروی هوایی یکی پس از دیگری سقوط می کرد، عملیات هوایی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران در یک اقدام انقلابی ده روزه به آموزش خلبانان عراقی هواپیمای سوخو 25 پرداخت و آنان را به جنگ به داعش گسیل داد و همزمان با حمایت و پشتیبانی نیروی هوایی عراق اقدام به جایگزینی بمب افکن سوخو 22 کرد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درجمع پاسداران هوافضای استان فارس گفت: اگر در بخش‌های مختلف بویژه موشکی با استفاده از فن آوری و خودکفایی می توانیم به پیشرفت قابل توجه رسیده ایم و نیاز کشور را برطرف کرده‌ایم در دیگر بخش‌ها هم با مجهز شدن به سلاح ایمان، روحیه جهادی و انقلابی و اخلاص درعمل موفق خواهیم شد.

وی بابیان اینکه بسیاری از مشکلات و ناامنی های امروز کشور طراحی دشمنان کوردل خارجی وداخلی است گفت: فن‌آوری‌های نوین نظامی بویژه در بخش‌های هوافضا اعم از پهبادهای رزمی و سایر فن‌آوری‌ها باعث شده است تا دشمنان قسم خورده انقلاب ونظام به مقاصد پلید خود دست پیدا نکنند .

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توجه به چهلمین سال انقلاب وسپاه بیان داشت : این انقلاب اسلامی باجوسازی های دشمنان خارجی وداخلی که عمدتا ناشی ازضعف است روبروست و می‌بایست حواسمان جمع باشد و شاکر توفیقات بدست آمده باشیم.

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با توجه به اینکه کشورمان از نظر تجهیزات جنگی و نظامی تحریم است ولی این نیرو آمادگی بروز کردن هواپیماهای سوخو 22 را دارد.

وی با بیان اینکه هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به توانمندی ساخت انواع قطعه و تجهیزات دست یافته است، افزود: هواپیماهایی که 28 سال زمین گیر بودند با تکیه بر توان داخلی بروز و مجهز و وارد حمل و نقل هوایی شدند.

پس از مراسم رونمایی سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از پایگاه هوایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شیراز بازدید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید