کبد و کلیه‌هایتان را با شربتی سنتی پاکسازی کنید

    کد خبر :332622

پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت سنتی را در رفع عطش و پاکسازی کبد و کلیه‌ها موثر دانست.

شربت ۶ عرق سرد و سکنجبین حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶ ، سدیم، پتاسیم، کربوهیدرات، فیبر، قند، کلسیم، آهن، منیزیم، اینولین و پلی‌فنول است.

برای بررسی خواص شربت ۶ عرق سرد و سکنجبین و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.
مهم‌ترین خواص شربت ۶ عرق سرد و سکنجبین

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت ۶ عرق سرد و سکنجبین اظهار کرد: این شربت نقش موثری در رفع عطش، تصفیه خون، پاکسازی کبد و کلیه‌ها و دفع سنگ کلیه و مثانه دارد؛ شربت ۶ عرق سرد و سکنجبین به برطرف کردن خارش، اگزما، جوش و بیماری پسوریازیس (نوعی تخریب پوستی که با خارش همراه است)، جوان‌سازی و طراوت پوست کمک شایانی می‌کند.

وی درباره خواص دیگر شربت ۶ عرق سرد و سکنجبین بیان کرد: این شربت صفرا را کاهش می‌دهد و نارسایی‌های کبدی و یرقان (زردی) را هم از بین می‌برد؛ شربت ۶ عرق سرد و سکنجبین تاثیر چشمگیری در اعتدال حرارت بدن به ویژه در افراد صفراوی (مزاج گرم و خشک) دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت ۶ عرق سرد و سکنجبین آرام‌بخش و خونساز است و موجب تقویت معده هم می‌شود؛ این شربت به علت داشتن طبع سرد نقش موثری در افزایش رطوبت بدن و رفع لاغری به ویژه در افراد گرم‌مزاج دارد.

عظمایی تاکید کرد: شربت ۶ عرق سرد و سکنجبین به علت وجود ویتامین E و سایر املاح معدنی به تقویت و افزایش رشد مو‌ها کمک شایانی می‌کند؛ این شربت خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

وی یادآور شد: شربت ۶ عرق سرد و سکنجبین تاثیر چشمگیری در تقویت و تنظیم ضربان قلب، بهبود بینایی و کنترل قند، فشار و چربی خون دارد.

مواد لازم برای تهیه سه لیتر شربت ۶ عرق سرد و سکنجبین

عرق شاه‌تره، کاسنی، خار شتر، بید، بیدمشک، کیالک از هرکدام نیم لیتر
شربت سکنجبین نیم لیتر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید