عقب نشینی سکه با سیگنال کاهشی نرخ ارز و خروج سیف از میرداماد

    کد خبر :332502

بازار آزاد ارز و سکه امروز در پنجمین روز هفته، تحت تاثیر خبر تغییر در سطح مدیریت بانک مرکزی و انتخاب رئیس جدید این بانک، در مسیر کاهشی حرکت کرد. روندی که باید دید در روز‌های آتی هم ادامه خواهد داشت و یا اینکه شوک نبودن ولی الله سیف در بانک مرکزی تنها به همین یکی دو روز محدود خواهد شد و دوباره شاهد اوج گیری قیمت‌های ارز و سکه خواهیم بود؟

به گزارش تابناک، در بازار امروز چهارشنبه سوم مردادماه ۹۷، شاهد افت قیمت انواع سکه و ارز بودیم. سکه امامی که روز گذشته از مرز ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم عبور کرده بود، امروز به کانال ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی عقب گرد داشته است. این افت قیمت در بازار طلا و سکه داخلی، در حالی به ثبت رسیده است که در بازار جهانی فلزات گران بها، شاهد رشد بیش از ۸ دلاری هر اونس طلا تا این لحظه هستیم. اما مهم‌ترین عامل در روند نرخ امروز سکه، افت نرخ ارز، به ویژه دلار و یورو بوده است. کاهش قیمت در بازار ارز نیز به نظر می‌رسد به دلیل خبر تغییر رئیس کل بانک مرکزی و احتمال تغییرات در تصمیمات ارزی در روز‌های آینده بوده است. هرچند برخی از فعالان بازار معتقد هستند که در حال حاضر نمی‌توان به واکنش امروز بازار سکه و ارز، نگاه بنیادی و تحلیلی داشت و این رفتار، هیجانی بوده است و دوباره شاهد خیز نرخ سکه و ارز خواهیم بود. اما در طرف مقابل، عده‌ای نیز باور دارند که سیر نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز در روز‌های آتی رقم خواهد خورد، زیرا تغییر سیاست‌های پولی و ارزی در برنامه‌های اصلی رئیس جدید خواهد بود.

بر اساس این گزارش، باید یادآور شد که امروز، رئیس جمهور بنا به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیأت وزیران، دکتر عبدالناصر همتی را به سمت «رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» منصوب کرد. دکتر حسن روحانی، آقای همتی را فردی تحصیل‌کرده، آگاه و دارای تجربیات ارزنده در بانک و بیمه، با نشاط، فعال و دارای روحیه، قوی و خوب و دارای توان معرفی کرد. همچنین رئیس جمهور با تشکر از آقای دکتر سیف، ایشان را مدیری بسیار سالم و ارزشمند دانست که با جدیت تمام سیاست‌های دولت را اجرا می‌کرد. دکتر روحانی ایستادگی در برابر مؤسسات مالی، اعتباری غیرمجاز که به ایجاد انضباط بیشتر و قاعده‌مند شدن این مؤسسات منجر شد را از خدمات ارزنده دوره مدیریت آقای سیف دانست.

سمت و سوی بازار آزاد سکه و ارز در سومین روز از مردادماه

بر اساس آخرین خبر‌های رسیده از بازار ارز و سکه در لحظه تنظیم این خبر، قیمت سکه تمام طرح قدیم (سکه بهار آزادی) با کاهش ۵۴,۵۰۰ تومانی نسبت به نرخ پایانی روز قبل، به قیمت ۳,۲۲۶,۰۰۰ تومان معامله شده است. این سکه تقریبا دوازده روز پیش، به سطح ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان رسیده بود.

هر سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) در بازار امروز، ۳,۳۴۸,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده است که نشان از افت ۱۲۵ هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز سه شنبه دارد. این سکه در بیشترین قیمت روز قبل، به رقم ۳ میلیون و ۵۳۲ هزار تومان رسیده بود. همچنین باید یادآور شد که این سکه دوازده روز پیش، ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان بود.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز با افت ۱۲ هزار تومان نسبت به روز قبل، به رقم ۱,۶۸۸,۵۰۰ تومان رسید و هر ربع سکه بهار آزادی نیز با افت اندک ۴,۵۰۰ تومان همراه شد و به قیمت ۸۵۶ هزار تومان رسید. هر سکه یک گرمی نیز در معاملات پنجمین روز هفته، ۴۶۰ هزار تومان ارزشگذاری شد که نسبت به روز قبل، تنها ۵۰۰ تومان ارزان شده است.

بر اساس این گزارش، در بازار آزاد ارز نیز شاهد افت قیمت اکثر ارز‌ها بودیم. هرچند باید یادآور شد که در روز‌های اخیر، با توجه به حضور نیرو‌های انتظامی و امنیتی در بازار بزرگ تهران و محدوده سبزه میدان، کمتر شاهد حضور دلالان در این منطقه هستیم و در نتیجه حجم معاملات به ویژه برای فروش دلار آمریکا کمتر از روز‌های قبل می‌باشد. اما خبر‌های رسیده از بازار آزاد تهران نشان از کاهش قیمت دلار و رسیدن به سطح ۹۱۰۰ تا ۹۲۰۰ تومان دارد. بهای دلار پیش از این، از مرز ۹۵۰۰ تومان عبور کرده بود. همچنین در بازار امروز، هر یورو با حدود ۱۴۰ تومان نسبت به نرخ پایانی روز قبل، به رقم ۱۰۸۷۰ تومان رسیده است. هر پوند انگلیس نیز با کاهش ۱۶۰ تومان به سطح ۱۲۲۰۰ تومان رسیده است. پوند در روز‌های قبل، از مرز ۱۲۵۰۰ تومان نیز عبور کرده بود. همچنین هر درهم امارات در بازار تهران، با افت قیمت به رقم ۲۵۳۰ تومان رسید.

کاهش نرخ ارز در بازار آزاد در حالی امروز هم زمان با انتخاب رئیس جدید بانک مرکزی رقم خورد که نرخ ۳۵ ارز از جمله دلار، یورو و پوند در بانک مرکزی، نسبت به روز سه شنبه افزایش داشت.

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (چهارشنبه سوم مردادماه) با ۸۰ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۴۳ هزار و ۸۸۰ ریال قیمت خورد. همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۳۰۳ ریال افزایش نسبت به روز دوشنبه ۵۷ هزار و ۶۶۱ ریال و هر یورو نیز با ۶۰ ریال رشد در مدت زمان مشابه ۵۱ هزار و ۲۴۹ ریال ارزش‌گذاری شد.

براین اساس، هر فرانک سوئیس ۴۴ هزار و ۱۳۳ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۹۷۱ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۳۶۱ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۸۷۹ ریال، روپیه هند ۶۳۷ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۹۴۹ ریال، دینار کویت ۱۴۴ هزار و ۶۰۸ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۴ هزار و ۱۹۷ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۴۲۶ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۵۹۳ ریال، ریال عمان ۱۱۴ هزار و ۱۲۳ ریال و دلار کانادا ۳۳ هزار و ۳۳۶ ریال قیمت خورد.

افزون بر این، نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۲۹۵ ریال، لیر ترکیه ۸هزار و ۹۸۷ ریال، روبل روسیه ۹۶۴ ریال، ریال قطر ۱۲ هزار و ۵۵ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۶۸۳ ریال، لیر سوریه ۸۶ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۴۶۰ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۷۰۲ ریال، دینار بحرین ۱۱۶ هزار و ۷۰۱ ریال، دلار سنگاپور ۳۲ هزار و ۱۴۹ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۷۴۶ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۹ هزار و ۵۷۳ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۹ هزار و ۱۲۷ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۹۱۰ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۴۵۳ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۱هزار و ۴۳۵ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۸۰۰ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۸ هزار و ۹۱۰ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۶۷۶ ریال، افغانی افغانستان ۶۰۹ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۲ هزار و ۹۴ ریال، منات آذربایجان ۲۵ هزار و ۷۹۱ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۶۰ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۳۹۴ ریال ارزش‌گذاری شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید