شورولت کوروت ینکو؛ با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت معرفی شد

  • خودرو
  • پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۵۲
    کد خبر :332477

یکی از نمایندگی‌های شورولت برای گرامیداشت برند قدیمی ینکو، با تیونینگ شورولت کوروت ZR1 و رساندن قدرت آن به ۱۰۰۰ اسب بخار، محصولی بسیار قدرتمندی تولید کرده است.

شورولت کوروت ZR1، محصولی بسیار قدرتمند و جذاب در کلاس خودروی اسپرت است؛ زیرا پیشرانه ۶.۲ لیتری خورجینی ۱۲ سیلندر سوپرشارژ آن می‌تواند ۷۵۵ اسب بخار قدرت و ۹۶۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. اگرچه ممکن است شورولت کوروت با چنین مشخصاتی بسیار برجسته باشد، اما ممکن است برخی به این راضی نباشند؛ مانند شورولت کوروت ینکو ۲۰۱۹ با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری، که براساس کوروت گرنداسپرت مدل ۲۰۱۹ ساخته شده است.

اولین بار در دهه ۶۰ میلادی نام ینکو (Yenko) بر سر زبان‌ها افتاد؛ هنگامی که دن ینکو (راننده مسابقات اتومبیل‌رانی)، نمایندگی محصولات شورولت را در پنسیلوانیا راه‌اندازی کرد. این نمایندگی با تقویت شورولت کامارو و تبدیل آن‌ به خودرویی قدرتمند برای مسابقات درگ، آن‌ را به رقابت با خودروهای عضلانی مانند فورد موستانگ، پلی‌موث بارکودا و دوج دارت فرستاد. اکنون یکی دیگر از نمایندگی‌ها برای یادبود محصولات ینکو، به سراغ شورولت کوروت رفته است.

در حالی که ینکو از سال ۲۰۱۰ تا به حال شورولت کامارو معرفی نکرده، نمایندگی این شرکت به سراغ شورولت کوروت رفته و تیونینگ این خودرو را با نام ینکو (Yenko) بر عهده گرفته است. فرآیند تیونینگ خودرو در شورولت کوروت ینکو شامل تغییرات ظاهری و فنی زیادی می‌شود. پیشرانه خودرو توسط تیم اسپشالتی ویکل اینجینیرینگ (Specialty Vehicle engineering) تقویت شده است. پیشرانه ۶.۲ لیتری LT4 کوروت ارتقا یافته و با افزایش دادن میزان قطر و کورس سیلندر، اکنون به حجم ۶.۸ لیتر رسیده است. از دیگر تغییرات فنی شورولت کوروت ینکو می‌توان به استفاده از میل‌لنگ فورج، شاتون‌هایی با مقطع H، پیستون فورج آلومینیمی، سرسیلندر تراشیده شده با دستگاه CNC و پیچ‌های سرسیلندر فوق‌العاده محکم ساخت شرکت ARP اشاره کرد.

خریداران دو انتخاب برای سفارش دادن نسخه تیونینگ شورولت کوروت ینکو در اختیار دارند. اولین پکیج با پیشرانه ۸۳۵ اسب بخار عرضه می‌شود، در حالی که پکیج دوم کامل‌تر است و قدرت پیشرانه را به ۱۰۰۰ اسب بخار و گشتاور آن را ۱۱۵۰ نیوتن‌متر می‌رساند. بسته به سفارش مشتری، در شورولت کوروت ینکو از جعبه دنده ۷ سرعته دستی مجهز به کلاچ جدید، یا جعبه دنده اتوماتیک سنگین به صورت اختیاری استفاده می‌شود.

برچسب‌های استفاده شده روی کاپوت، گلگیر عقب، سقف و صندوق عقب در رنگ‌های مختلفی مانند مشکی، سفید، نارنجی، نقره‌ای، زرد، خاکستری و آبی قابل سفارش خواهند بود. از گرافیک مشابهی با رنگ‌های سیاه و خاکستری در پنل درهای خودرو و پشت‌سری‌ صندلی‌ها استفاده می‌شود؛ همچنین لوگوی ینکو روی فرمان، تریم صندلی‌ها و کلید FOB قرار گرفته است، که اشاره به طبیعت منحصربفرد آن می‌کند.

تنها ۲۵ دستگاه شورولت کوروت ینکو ۱۰۰۰ اسب بخاری ساخته خواهد شد. این خودرو با گارانتی ۳ ساله ۶۰ هزار کیلومتری برای پیشرانه، سوپرشارژر و سایر قطعات به فروش می‌رسد. علاوه بر این برای جعبه دنده نیز گارانتی یک ساله (۱۹۰۰۰ کیلومتری) در نظر گرفته شده است. نسخه پیشرفته ۱۰۰۰ اسب بخاری مجهز به جعبه دنده دستی تنها ۶۸,۹۹۵ دلار قیمت دارد، در حالی که قیمت همین نسخه با بهره‌گیری از جعبه دنده اتوماتیک ۷۷,۹۹۵ دلار خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید