خبر مهم دیپلمات چینی درمورد تحریم های ایران

    کد خبر :332441

دیپلمات و سفیر سابق چین در ایران با اشاره به فشار آمریکا بر کشورهای مختلف برای خروج از برجام و همچنین تحریم نفتی ایران گفت: ایران با فشارهای آمریکا در این دو حوزه تضعیف نمی شود.
‘خوا لی مینگ’ روز پنجشنبه افزود: دیدگاه های مشترک زیادی بین چین و ایران در مسایل بین المللی وجود دارد و این دو کشور در آینده به رغم هر تحولی روابط دوستانه و قوی خواهند داشت.
وی با اشاره به فشار آمریکا بر روی شرکت های معتبر بین المللی و سرمایه گذاری برای خروج از ایران افزود: شرکت های چینی با وجود تهدیدهای آمریکا از بازار ایران خارج نخواهند شد و ارتباطات تجاری و اقتصادی خود را با تهران ادامه خواهند داد.
به گفته وی چین و ایران دو کشور دوست با روابط بسیار سالم تجاری هستند و پکن به ارتباطات تجاری، انرژی و سرمایه گذاری با تهران ادامه می دهد و تسلیم زورگویی واشنگتن نخواهد شد.
تحلیلگر ارشد موسسه مطالعات بین المللی چین و کارشناس انرژی هسته ای اظهار کرد در حال حاضر بیش از 100 شرکت چینی در ایران فعال هستند که در بخش های انرژی، صنایع، حمل و نقل و خودرو فعالیت می کنند.
‘خوا’ با اشاره به اینکه فشارها ممکن است تاثیراتی بر کارکرد شرکت هایی که در بخش انرژی کار می کنند داشته باشد اما از همکاری با ایران طبق مقررات و حقوق بین الملل دفاع کرد و گفت چین به همکاری با تهران ادامه می دهد.
سفیر پیشین چین در ایران گفت به رغم خروج برخی شرکت های اروپایی از تهران، پکن از آنها تبعیت نخواهد کرد و شرکت های چینی در تهران باقی خواهند ماند.
این کارشناس انرژی گفت: دو کشور در عرصه های مختلف بویژه اقتصادی همکاری نزدیکی دارند و این موضوع، قدرت بیشتری به مناسبات می دهد و آن را تحکیم می کند.
به گزارش ایرنا،وی افزود که چین و ایران بر پایه اصول همزیستی مسالمت آمیز با یکدیگر رابطه دارند و اقداماتی که بخواهد مناسبات دو کشور را تیره کند به نتیجه نخواهد رسید.
مقامات آمریکایی بعد از خروج این کشور از برجام اعلام کرده اند خریداران نفت خام ایران باید تا چهارم نوامبر (13 آبان 1397) واردات نفتی خود از ایران را پایان دهند، در غیر این صورت مشمول تحریم ثانویه آمریکا خواهند شد.
تعلیق تحریم های نفتی که از زمان خروج آمریکا از برجام و عهدشکنی رییس جمهوری این کشور اعلام شد، تا 13 آبان ادامه می یابد.
تحریم های ثانویه آمریکا علیه طرف های خریدار نفت خام از ایران که مغایر قوانین تجارت بین المللی است، موجب واکنش منفی کشورهای مختلف شده به طوری که تعدادی از کشورها در صدد مستثنی شدن خود هستند و برخی از کشورها نیز اعلام کرده اند که آن را اجرا نخواهند کرد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید