روسیه سطح مورد انتظار تولید نفت خود را افزایش داد

    کد خبر :332414

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: تولید نفت این کشور در سال 2018 میلادی با شکستن رکورد خود در 30 سال گذشته، سه میلیون و 500 هزار تن نسبت به سال پیش افزایش می یابد و به 551 میلیون تن (روزانه 11 میلیون و 20 هزار بشکه) می رسد.

به گزارش بازتاب «الکساندر نواک» در گفت و گو با «رویترز» انگلیس افزود: روسیه تولید خود در سال 2019 میلادی را به 555 میلیون تن افزایش می دهد.

وی تصریح کرد: این یک پیش بینی اولیه است و بسته به تحرک بازار، احتمال تغییر و اصلاح آن وجود دارد.

پارسال تولید نفت روسیه به 10 میلیون و 980 هزار بشکه در روز رسید که در 30 سال گذشته بی سابقه بود.

توافق کاهش تولید میان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپکی ها به افزایش قیمت نفت به حدود 80 دلار در هر بشکه در ماه مه (اردیبهشت-خرداد) کمک کرد.

اوپک و برخی کشورهای غیراوپک بویژه روسیه در چهارچوب توافق کاهش تولید نفت که اواخر سال 2016 امضا شد، از سرجمع تولید نفت یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز کاستند تا مازاد عرضه نفت در بازارها از بین برود و قیمت نفت افزایش پیدا کند.

وزیران نفت این کشورها امسال در وین اتریش موافقت کردند رقم یک ‌میلیون ‌و 800 هزار بشکه کاهش مورد توافق، رعایت شود تا کسری بیش ‌از اندازه عرضه نفت در بازارها که حدود یک میلیون بشکه در روز پیش‌بینی می‌شود، جبران شود.

مطابق تصمیم نشست یکصد و هفتاد و چهارم اعضای اوپک که اوایل خردادماه برگزار شد، کشورهای عضو متعهد شدند از ابتدای ژوئیه 2018 (مرداد) سطح پایبندی خود را به تعهد تعدیل تولید به 100 درصد برسانند.

بر اساس بیانیه نشست، توافق همکاری کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش در مجموع روزانه یک میلیون و 800 هزار بشکه‌ای (یک میلیون و 200 هزار بشکه اوپک و 600 هزار بشکه کشورهای غیرعضو اوپک) همچنان معتبر خواهد بود.

با توجه به اینکه اعضای اوپک و غیراوپک در ماه‌های گذشته بیش از میزان تعهد خود کاهش عرضه در بازار داشته‌‌اند به گونه‌ای که اکنون میزان تعهد و پایبندی آنها حدود 152درصد (با کاهش 2 میلیون و 800 هزار بشکه ای تولید نفت) است، تصمیم گرفته شد میزان تعهد از 152 به 100 درصد کاهش یابد.

با این تصمیم، آن دسته از اعضا که در توافق حضور داشته و بیش از میزان تعهد خود کاهش تولید داده‌اند، بر اساس سهم تعیین شده خود تولید خواهند کرد، به گونه‌ای که در این شرایط میزان پایبندی مجموع اعضای اوپک کاهش می‌یابد و به 100درصد می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید