محمدعلی صبور: سه گانه تازه در مسیر حرفه‌ای قرار گرفته است

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ۹:۱۷
    کد خبر :332374

رئیس فدراسیون سه گانه معتقد است با حضور سرمربی پرتغالی در ایران، رشته سه گانه تازه در مسیر حرفه‌ای قرار گرفته است.

محمدعلی صبور اظهار داشت: سال 2010 به دنبال جذب مربی خارجی برای سه گانه بودیم. برهمین اساس جلسات متعددی را با سانتوز( مربی پرتغالی فعلی تیم ملی ایران ) برگزار کردیم. قرار شد این مربی هدایت تیم ایران را برعهده بگیرد.

وی افزود: رقم پیشنهادی این مربی 80هزار یورو بود. در مقابل او تضمین کرد که سهمیه‌های المپیک 2016 را برای ایران کسب خواهد کرد. متاسفانه مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورش وقت از حضور مربی پرتغالی سه گانه استقبال نکردند و تاکید داشتند که به جای چنین هزینه‌هایی تمرکزمان را روی بعد همگانی رشته سه گانه بگذاریم. به همین دلیل سانتوز به ایران نیامد.

رئیس فدراسیون سه گانه ادامه داد: پس از آن بازهم درصدد جذب مربی خارجی برای سه گانه برآمدیم. از فدراسیون جهانی سه گانه کمک خواستیم که چند مربی خارجی را به فدراسیون ایران معرفی کند. 8 مربی خارجی کارنامه دار معرفی شد که سانتوز نیز در جمع آنها به چشم می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: در این میان مربی انگلیسی نیز قرار داشت که رزومه خوبی نیز داشت اما نتوانستیم با او ارتباط خوبی برقرار کنیم. اما از 8 ماه پیش مکاتبات خود را برای جذب مجدد سانتوز از سر گرفتیم.13 جلسه با او برگزار کردیم تا در نهایت با این مربی کارنامه دار پرتغالی به توافق رسیدیم.

صبور یادآورشد: فدراسیون سه گانه برای نخستین بار مربی خارجی جذب کرده است . به همین دلیل تجربه ای در این خصوص نداشتیم. برهمین اساس از راهنمایی‌های آقای داورزنی و کمیته ملی المپیک استفاده کردیم. در واقع تمام برنامه‌های قرار داد فدراسیون سه گانه با سانتوز توسط آنها انجام گرفت. درهمین راستا باید از مساعدت های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک تشکر ویژه داشته باشم.

وی درباره رزومه سرمربی خارجی سه گانه گفت: سانتوز مدرس و مربی سطح بالای جهانی است. او در 4 دوره المپیک سرمربی تیم ملی پرتغال و برزیل بود. بیش از 50 مدال جهانی را با ورزشکاران مختلف کسب کرده است. ورزشکاران هم درهمین مدت کوتاه رضایت خود را از تمرینات وبرنامه های سانتوز اعلام کرده اند.

رئیس فدراسیون سه گانه اظهار داشت: با حضور«سانتوز» سه گانه در ایران تازه در مسیرحرفه‌ای قرار گرفته است. شاید بتوان گفت تا کنون اصولی کار نکرده بودیم. خوشحالم که سانتوز به ایران آمد. او در پرتغال سرپرست بزرگترین آکادمی سه گانه جهان است که سالیانه 40-50 کشور دراین آکادمی کمپ های تمرینی برپا می‌کنند.

محمد علی صبور افزود: باتوجه به این که زیر ساخت‌های لازم را در اختیار نداریم او سه ماه در ایران حضور دارد و به تمرینات بازیکنان می‌پردازد و برنامه تمرینی لازم را دراختیار ورزشکاران و مربیان قرار می‌دهد. او در سه ماهه دوم که به ایران می‌آید اگر یکی از بازیکنان ایران را که شرایط لازم را داشته باشد به آکادمی جهانی سه گانه در پرتغال می‌برد.

به گزارش تسنیم ،وی در پاسخ به این سوال که آیا «سانتوز» قول مدال و سهمیه برای المپیک 2020 را داده است گفت: این مربی پرتغالی خیلی صادقانه و شفاف گفت توانایی ورزشکاران ایران در حال حاضر به حدی نیست که بتوان قول سهمیه را داد. متاسفانه ما سال‌های زیادی را از دست دادیم.

رئیس فدراسیون سه گانه افزود: یک سهمیه برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا داریم که دربخش مردان با تک نماینده خود شرکت می‌کنیم. برای بازی‌های جاکارتا سهمیه دربخش بانوان را داشتیم. اما با توجه نتایج ضعیف شیرین گرامی در رقابت‌های قرقیزستان تصمیم گرفتیم این سهیمه در اختیار یک ورزشکار مرد قرار بگیرد. با این که حضور ورزشکار خانم به لحاظ فرهنگی قابل توجه‌تر است اما مطمئن بودیم او نتیجه لازم را نخواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید