تصمیم جدید ال جی دیسپلی مبنی بر کاهش سرمایه‌گذاری در تولید نمایشگر

    کد خبر :332352

ال‌جی دیسپلی که مسئول تامین بخشی از نمایشگرهای مورد نیاز اپل است، سرمایه‌گذاری در تولید نمایشگرهای LCD را کاهش خواهد داد.

با توجه به نگرانی‌هایی که در وضعیت بازار فروش گوشی‌های هوشمند در جهان وجود دارد و با توجه به اینکه احتمالا شاهد افت قیمت دیگری در بازار نمایشگر خواهیم بود، ال‌جی دیسپلی تصمیم گرفته است تا سال ۲۰۲۰، حدود ۲.۷ میلیارد دلار، سرمایه‌گذاری خود را در تولید نمایشگر کاهش دهد. براساس گزارش‌های قبلی نیز رشد ۱۶.۱ درصدی سود عملیاتی الجی در فصل دوم سال ۲۰۱۸، کمتر از رقم پیش‌بینی شده بود.

هرچند ال‌جی دیسپلی پس از تلاشی طولانی، توانست به‌عنوان یکی از تامین‌کنندگان نمایشگر OLED اپل قراردادی را با کوپرتینونشین‌ها امضا کند. الجی دیسپلی، مسئول تامین ۳ تا ۵ میلیون نمایشگر اولد آیفون اپل شد. البته به‌نظر می‌رسد سایر تولیدکنندگان قطعات الکترونیکی در صنعت گوشی‌های هوشمند نیز متوجه چنین وضعیتی در بازار شده‌اند. حدود یک هفته‌ی قبل نیز شرکت تایوانی TSMC از تامین‌کنندگان Apple، با توجه به بررسی‌ها و برآوردهای انجام‌شده از بازار، سرمایه‌گذاری خود را در بازار رقابتی کاهش داد. دون کیم، یکی از مدیران مالی LG در مورد هزینه‌های سرما‌یه‌گذاری capex گفت:

چنین رویکردهایی بسیار محافظه‌کارانه و ناشی از عدم اطمینان در مورد بازار گوشی‌های هوشمند است.

سهام LG در مقایسه با سایر بازارها که افت ۰.۳ درصدی را تجربه کردند، حدود ۷ درصد کاهش یافته است. این وضعیت باعث شد که قیمت نمایشگر، سریع‌تر از آنچه تصور می‌شد، کاهش پیدا کند. کیم در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود:شرایط بازار خوب است ولی کاملا غیرقابل پیش‌بینی است. عرضه‌ی قطعات بیش از حد تقاضا و رقابت نامتقارن، اجتناب‌ناپذیر است.

ال‌جی بدون آنکه اهداف و میزان هزینه‌های سرما‌یه‌گذاری capex کلی و قبلی خود را مشخص کند، اعلام کرد که میزان سرمایه‌گذاری خود را در تامین نمایشگر حدود ۲.۷ میلیارد دلار نسبت به آنچه تا سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی کرده بود، کاهش خواهد داد. ال‌جی هم‌چنین هشدار داد که در پاسخ به اختلافات تجاری بین واشنگتن و پکن، در نظر دارد تولید محصولات خود را در کره جنوبی و چین به انجام برساند. ال‌جی از تولید نمایشگر LCD‌ به‌سمت تولید نمایشگر OLED حرکت می‌کرد و کاهش سرمایه‌گذاری، تغییر و تاثیری در سرعت تغییر روند، ایجاد نخواهد کرد و طرح‌های سرمایه گذاری ۱۸ میلیارد دلاری برای تولید نمایشگر OLED تا سال ۲۰۲۰ بدون تغییر خواهد ماند و تنها شاهد کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری روی نمایشگرهای LCD خواهیم بود.

فعالیت تجاری ال‌جی در حوزه‌ی نمایشگرهای OLED برای این شرکت سودآور است ولی ال‌جی ادعا می‌کند که چنین رویکردی تنها باعث افزایش درآمد در سه ماهه‌ی سوم سال خواهد شد. با توجه به جایگاه خوبی که ال‌جی در تولید نمایشگرهای بزرگ اولد در جهان دارد، بیشتر روی فناور‌ی‌ نمایشگرهای OLED متمرکز شده است. ال‌جی دیسپلی، ۲۰ میلیون نمایشگر LCD برای آیفون ۶.۱ اینچی تولید می‌کند.

برخی تحلیل‌گران معتقدند که بیش از ۹۰ درصد فروش ال‌جی مربوط به نمایشگرهای LCD است ولی با توجه به ورود سایر تولیدکنندگان چینی نمایشگر LCD‌ به بازار، قیمت‌ محصول در این حوزه کاهش یافته است و به همین دلیل ال‌جی چنین رویکردی را در پیش گرفته است.

بر اساس داده‌های آماری، قیمت نمایشگر ۵۰ اینچی LCD الجی در ماه می امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته حدود ۳۸ درصد کاهش یافته است. جان کو، تحلیلگر موسسه‌ی مالی NH معتقد است:صنعت نمایشگرهای LCD رو به افول است و تاثیر تغییر وضعیت بازار بر شرکت ال‌جی هم تاثیر خود را می‌گذارد که چنین وضعیتی اجتناب‌ناپذیر است. به همین دلیل ال‌جی، بیشتر روی بازار نمایشگرهای OLED متمرکز شده است.

۱۱ تحلیل‌گر تامسون رویترز پیش‌بینی کرده بودند که درآمد عملیاتی ال‌جی ۲۴۷ میلیارد دلار خواهد بود ولی ظاهرا ال‌جی درآمد ۲۲۸ میلیارد دلاری را در واقعیت به ثبت خواهد رساند. درآمد ماه‌های آوریل تا ژوئن (‌فروردین تا خرداد) نسبت به سال قبل با ۱۵ درصد کاهش، حدود ۵ میلیارد دلار افت کرده است. وضعیت بازار نمایشگر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و این دومین باری است که شاهد افت درآمد ال‌جی دیسپلی در تولید نمایشگر هستیم؛ شاید ورود تولید‌کنندگان مختلف چینی به بازار نمایشگرهای LCD، باعث افت قیمت‌ها و کاهش حاشیه‌ی سود شده است. ال‌جی در بیانیه‌ای اعلام کرد:ظاهرا میزان عرضه‌ی نمایشگر، بیش از تقاضای مورد نیاز بازار است و انتظار می‌رود شاهد رقابت شدیدی میان تولیدکنندگان نمایشگر در بازار باشیم.

چین اخیرا وارد سرمایه‌گذاری مشترکی با ال‌جی برای تاسیس یک کارخانه‌ی جدید تولید نمایشگر OLED شده است. چین مجوز تاسیس کارخانه جدید تولید نمایشگر تلویزیون OLED‌ ال‌جی دیسپلی را تایید کرد. ال‌جی در تلاش است تا تولید تلویزیون‌های با نمایشگر اولد را بیش از پیش در دستورکار خود قرار دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید