ساخت سیستمی که خطرات جاده را پیش بینی می کند

    کد خبر :332328

به تازگی از سیستمی رونمایی شده که شرایط آب و هوایی جاده را پیش بینی می کند. این سیستم به خودروهای خودران کمک می کند تا در صورت وجود خطر کنترل را به راننده بسپارند.

به گزارش بازتاب به نقل از انگجت، شرکت بوش از خدمتی رونمایی کرده که شرایط جاده را پیش بینی می کند. این خدمت کمک می کند خودروهای خودران در جاده های خیس و یخ زده نیز ایمن بمانند.

یکی از اعضای هیات مدیره بوش در این باره می گوید: این خدمت خطرات ممکن را قبل از بهم ریختن شرایط به خودروی خودران هشدار می دهد.

این فناوری سناریوهای مختلف پیش بینی وضعیت آب هوا را از شرکت فنلاندی Foreca دریافت می کند. بنابراین خودرویی که از این سناریوها استفاده می کند، می داند چگونه و کجا می تواند به طور خودران حرکت کند و در چه وضعیتی کنترل اوضاع را به دست راننده بسپارد.

به گفته بوش چنین سیستمی با مشاهده نخستین نشانه های شرایط نامساعد جاده، کنترل خودرو را به راننده می سپارد. البته این قابلیت برای خودروهای خودرانی کاربرد دارد که هنوز فرمان دارند و به سطح ۴ یا ۵ قابلیت های خودران نرسیده اند.

خدمت مذکور در ۲۰۲۰ میلادی عرضه می شود و از اطلاعات آب و هواشناسی Foreca استفاده می کند. اما در آینده از اطلاعاتی استفاده می کند که خودروهای خودران با یکدیگر به اشتراک می گذارند. این سیستم دمای هوا داخل و خارج خودرو را در سیستم ابر حسابرسی بوش آپلود می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید