لایحه حمایت از شرکتهای مدیریت صادرات تدوین شد

    کد خبر :332157

معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت در نشست مشترک با شرکت‌های مدیریت صادرات و کارگاه ایجاد و توسعه شبکه‌های صادراتی از تدوین پیش نویس لایحه حمایت از فعالیت شرکت‌های مدیریت صادرات خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، صادق نجفی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران در نشست مشترک با شرکت‌های مدیریت صادرات و کارگاه ایجاد و توسعه شبکه های صادراتی از تدوین پیش نویس لایحه حمایت از فعالیت شرکت های مدیریت صادرات خبر داد و گفت: بنگاه های کوچک ومتوسط برای حضور در بازارهای صادراتی آگاهی کافی ندارند لذا با کمک شرکت‌های مدیریت صادرات می‌توان صادرات محصولات این واحدها را به کشورهای خارجی تسهیل کرد.

وی اظهارداشت: درحال حاضر 93درصد صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل داده است که این صنایع نقش تعیین کننده‌ای در صنعت کشور برعهده دارند.

نجفی با بیان اینکه حدود 1800 واحد صادراتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مشغول به کار هستند، تصریح کرد: با کمک شرکت‌های مدیریت صادرات می‌توان صادرات محصولات بنگاه‌های کوچک و متوسط (SMEها) به کشورهای خارجی را تسهیل کرد.

معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت با بیان اینکه در حال حاضر 84 هزار واحد صنعتی در کشور فعالیت می‌کنند که افزایش سهم صادرات آن ها در توسعه کشور بسیار حائز اهمیت است، با تاکید بر حمایت از توسعه شرکت‌های مدیریت صادرات خاطر نشان کرد: توسعه صادرات غیر نفتی از برنامه های مهم دولت به شمار می رود که در این راستا 1300 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی و استرتژی درست می‌توان محصولات واحدهای صنعتی کوچک و متوسط را به سمت بازارهای هدف هدایت کرد که در این راستا سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران آمادگی خود را جهت پیگیری و رفع مشکلات این صنایع اعلام می‌دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه در سال جاری دیپلماسی اقتصادی در کنار دیپلماسی سیاسی قرار گرفته و بخش خصوصی باید از فرصت پیش آمده برای توسعه بازار بهره کافی را ببرد، افزود: سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران با اجرای برنامه‌های حمایتی نظیر توسعه خوشه‌های صادراتی، کلینیک های کسب وکار ، اعطای مشوق به استارتاپ ها و واحدهای دانش بنیان سعی در بهبود فضای کسب وکار دارد.

نجفی در پایان با تاکید بر هدفگذاری توسعه صادرات به 4 میلیارد دلار خاطر نشان کرد: در حال حاضر 60 شرکت مدیریت صادرات در شهرکهای صنعتی ایجاد شده است که هر یک از این شرکت ها با توسعه صادرات می توانند برنامه هدفگذاری را با کمک سازمان در سال جاری محقق سازند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید