آمریکا تصور مذاکره یک سویه و در سایه تهدید با ایران را فراموش کند

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ ۱۵:۵۲
    کد خبر :332093

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مقامات آمریکا تصور مذاکره یک سویه و از سر زیاده‌خواهی و در سایه تهدید با ایران را برای همیشه فراموش کنند.

به گزارش مهر، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تازه ترین سخنان مقامات مختلف آمریکا که همزمان با تهدید، درخواست مذاکره با ایران را مطرح می‌کنند، اظهار داشت: ملت شجاع، متمدن و تاریخ‌ساز ایران همواره و در طول تاریخ پرافتخار خود با بهره مندی از فرهنگ غنی، هوش و خرد، به هنگام و در جای خود، تهدید را با تهدید و تکریم را با تکریم پاسخ داده است و هیچگاه در برابر زیاده خواهی، سلطه‌جویی و فشار، لحظه‌ای در دفاع و حفاظت از حقوق مردم، تمامیت ارضی و استقلال ایران تعلل نکرده و نخواهد کرد.

قاسمی بار دیگر به مقامات دولت آقای ترامپ توصیه کرد: تصور مذاکره یک سویه و از سر زیاده جویی و در سایه تهدید با ایران سرفراز را برای همیشه به فراموشی سپرده و در پی تکرار تجارب شکست خورده و دیرین خود نباشند. ایالات متحده باید بیش از بیش بداند که جهان کنونی و عصر حاضر، دوران سلطه جویی و تحکم و یک سویه‌نگری نیست. نگاهی به افکار عمومی جهان و تصویر منفی آنان از عملکرد دولت آمریکا، نشانی از تغییر و تحول عمیق و کلان در عرصه بین المللی است. آمریکا باید حد و اندازه خود را نگه دارد و جایگاه خود را در این عصر و زمان بازشناسد و جد و جهد بیشتری برای فهم جایگاه، شأن و نقش ایران بزرگ کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه درپایان تاکید کرد: امروز همچون دیروز و بیش از آن اعتمادی به گفتار و کردار دولتمردان آمریکا برای گفتگو آن هم از نوع آمریکایی آن وجود ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید