استاندار تهران خبر داد

تولید یک‌هزار مگاوات برق خورشیدی در تهران/تخصیص بودجه برای رفع بوی نامطبوع مسیرفرودگاه امام

    کد خبر :332060

‎استاندار تهران از برنامه‌ریزی تولید یکهزار مگاوات برق از محل تولید نیروگاه‌های خورشیدی در استان خبر داد.

‎محمدحسین مقیمی در نشست با فرمانداران استان تهران با اشاره به تصمیم اتخاذ شده در خصوص تأمین یکهزار مگاوات برق در سطح استان از محل تولید برق خورشیدی گفت: فرمانداران در ١٦ شهرستان استان برای تحقق این تصمیم برنامه مناسب در نظر گرفته تا بر اساس آن ،زمین از سوی منابع طبیعی و راه و شهرسازی در هر شهرستان اختصاص یابد.

‎مقیمی با بیان اینکه در استان تهران ٥٨ هزار مگاوات برق تولید می شود و به همین میزان مصرف وجود دارد گفت: میزان مصرف و شبکه توزیع فرسوده برق نقش مهمی در افت میزان انرژی در استان دارد.

‎وی افزود: قرار است نیروگاه هزار مگاواتی از سوی بخش خصوصی در استان فعال شود و با اختصاص زمین از سوی فرمانداری ها نیز یکهزار مگاوات برق خورشیدی تأمین خواهد شد.

‎استاندار تهران خطاب به مدیران شرکت توزیع برق استان و شهر تهران گفت: مصرف برق در تهران زیاد است و لازم است از طریق یک مصوبه وپیگیری میزان مصرف برق در ادارات کاهش یابد و سهمیه‌ای در این بخش تعیین و از خرید وسایل جدید برقی در ادارات جلوگیری شود.

‎مقیمی در ادامه سخنانش با بیان اینکه تعیین ساعت ادارات در اختیار دولت است و اختیارتغییرساعت کاری ادارات از سوی دولت به استانداری داده شد عنوان کرد: صرفه جویی ٣٠٠ مگاوات برق درتهران و ١٠٠ مگاوات در شهرستانهای استان ازطریق تغییرساعت کاری ادارات اقدام بزرگی است و مدیران و مسئولان دولت دغدغه زیادی در لزوم کاهش مصرف برق در دستگاه‌های اداری نشان دادند.

‎وی گفت: در صورتی که اقدام تغییر ساعت کاری ادارات در استان تهران انجام نمی شد و این میزان صرفه حویی برق از طریق دستگاه‌ها محقق نمی شد قطعی برق منازل و صنایع افزایش می یافت.

‎توصیه های مهم استاندار تهران به فرمانداران

‎استاندار تهران در جمع فرمانداران استان گفت: جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستانها را تشکیل دهید و فرمانداران ارتباط خود را با مردم افزایش دهند.

‎وی افزود: تصمیمی در مورد اختصاص زمین از سوی فرمانداریها برای استقرار ٣٠٠ معتاد متجاهر در مکانهای جدید گرفته شده است و فرمانداران به سرعت زمین مورد نظر را تعیین تکلیف و معرفی کنند.

‎استاندار تهران با اشاره به اینکه از١٥ هزار معتاد متجاهر استان تهران در حال حاضر ٨ هزار نفردر مراکز ماده ١٦ و مراکزتعیین شده نگهداری می شوند تصریح کرد: با معرفی زمین از سوی فرمانداران در شهرستان ها،٧ هزار نفر معتاد متجاهر باقیمانده نیز ساماندهی و استقرار می یابند.

‎به گزارش ایسنا، مقیمی در ادامه سخنانش به فرمانداران تأکید کرد: جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان را در شهرستان ها تشکیل دهند.

‎استاندار تهران به اقدام تازه‌ای که در آموزش و پرورش در مورد آموزش معلمان از سوی اساتید جامعه شناس برای آموزش جوانان انجام شده است اشاره کرد و گفت: این اقدام نتایج مثبتی در آموزش جوانان و دانش آموزان برای کاهش آسیب های اجتماعی و توانمندسازی جوانان به همراه دارد.

‎مقمیی با بیان اینکه اجرای طرح بازآفرینی بافت های فرسوده از سوی رئیس جمهور مورد تأکید است عنوان کرد: فرمانداران طی یک ماه زمین های دولتی در شهرستان ها را به اجرای این طرح اختصاص دهند و هدف توسعه صنعت ساخت ساز و بازسازی بافت های فرسوده با این اقدام محقق می‌شود.

‎وی افزود: در شهرهای با بیش از٢٠٠ هزار نفر جمعیت دو محله و در شهرهای با کمتر از ٢٠٠ هزار نفر جمعیت یک محله برای بازآفرینی شهری اختصاص یابد.

‎استاندار تهران به فرمانداران تأکید کرد که اجرای طرح‌های حمل و نقل ریلی به سرعت و جدی دنبال شود.

‎مقیمی به ضرورت اجرای سریع طرح‌های ساماندهی و تصفیه فاضلاب در شهرستان‌ها اشاره و تصریح کرد: ٧٠میلیارد تومان بودجه برای رفع بوی نامطبوع جنوب شهر تهران در مسیر فرودگاه اعتبار تعیین شده است.

‎استاندار تهران در پایان رسیدگی فرمانداران به امور و جلب رضایت مردم را مهمترین وظیفه فعلی فرمانداران دانست و تأکید کرد: رضایتمندی مردم را باید با انجام هرکاری کسب کنیم و فرمانداران ارتباط خود را با مردم افزایش دهند.

‎تقدیر استاندار تهران از خدمات همدانی،معاون پیشین امنیتی و انتظامی استانداری تهران

‎بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، مقیمی در ادامه با اشاره به تودیع محسن همدانی ،معاون پیشین امنیتی و انتظامی استانداری تهران و تقدیر از زحمات وی گفت: طی ١٠ ماه توفیق همکاری با آقای همدانی تسلط بر امور امنیتی و انتظامی استان با توجه به حساسیت این حوزه و سلامت مدیریت، از جمله ویژگیهای ایشان بوده است.

‎وی افزود: تودیع آقای همدانی با درخواست ایشان انجام شده است و با توجه به مأموریتهای حساس و مهمی که در طول دوران دفاع مقدس و پس از آن در پستهای مدیریتی داشتند، امیدواریم در ادامه خدمات در پستهای دیگر نیز موفق و مؤید باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید