اپل کاهش کارایی مک بوک پرو ۲۰۱۸ در دمای بالا را تایید کرد

    کد خبر :331986

اپل با معرفی مک بوک پرو مجهز به پردازنده Core i9 نوید دستگاهی با کارایی بالا را به ارمغان آورد اما مشکل داغ کردن و کاهش چشمگیر کارایی این پردازنده بسیاری را ناامید کرده بود.

جنجال های مربوط به عملکرد نا امید کننده این پردازنده پس از انتشار ویدئویی توسط «دِیو لی»، از کاربران یوتیوب بالا گرفت. وی در این ویدئو نشان می داد که مدل مجهز به پردازنده Core i9 مدت کوتاهی پس از اجرای وظایف سنگین از جمله ویرایش ویدیو حتی به فرکانس پایه ۲.۹ گیگاهرتزی هم دست پیدا نمی کند.

لی با اجرای یک رندر ادوبی پریمیر پرو در شرایط معمولی و درون یخچال نشان داد که دلیل کاهش کارایی پردازنده بالا رفتن دما و تلاش سیستم برای کنترل آن است.

اپل اخیرا با انتشار بیانیه ای تایید کرده که این مشکل به یک باگ نرم افزاری مربوط می شود و قرار است امروز از طریق انتشار به روزرسانی آن را رفع کند. این کمپانی همچنین از کاربران به دلیل عملکرد پایین تر از حد انتظار سیستم عذرخواهی کرده است.

ظاهر مهندسان کوپرتینویی پس از انتشار ویدئوی لی از طریق اجرای چند تست مختلف باگی را پیدا کرده اند که در مراحل پیش از عرضه مک بوک پرو ۲۰۱۸ متوجه آن نشده بودند. اپل مدعی شده که این باگ تنها زمانی خود را نشان می دهد که فشار سنگینی روی سیستم اعمال شده باشد و به همین دلیل در مراحل ابتدایی پیدا نشده بود.مک بوک پرو ۲۰۱۸این باگ نرم افزاری تمام مدل های نسل جدید مک بوک پرو ۲۰۱۸ از جمله مدل های ۱۳ و ۱۵ اینچی با پردازنده های مختلف را تحت تاثیر قرار داده است.

اپل از بیان جزییات بیشتر خودداری کرده اما در بیانیه مذکور مدعی شده که «فقدان یک کلید دیجیتال» بر سیستم مدیریت دما اثر منفی گذاشته که از طریق بروزرسانی های سیرا ۱۰.۱۳.۶ مرتفع خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید