وزیر خارجه آلمان: کاخ سفید همه آمریکا نیست

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۳۱
    کد خبر :331900

وزیر خارجه آلمان در گفتگویی در واکنش به مواضع اخیر رئیس جمهوری آمریکا در قبال اروپا اظهار داشت: آمریکا خیلی بزرگتر از کاخ سفید است.

به گزارش مهر، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در گفتگو با روزنامه مورگن پست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا برای آلمانی ها و اروپایی ها دشمن بشمار می آید، خاطر نشان کرد: بدون توجه به اظهارات ترامپ باید بگویم که از نقطه نظر من آمریکا نه تنها دشمن اروپا نیست، بلکه یکی از شرکای مهم آلمان و اتحادیه اروپا بشمار می آید.

وی در ادامه گفت: آمریکا خیلی بزرگتر از کاخ سفید است! ترامپ هم نمی تواند تغییری در آن ایجاد کند، او تنها می تواند هرطور که می خواهد توئیت بزند.

وزیر خارجه آلمان درخصوص تعرفه های گمرکی که به موضعی چالش برانگیز میان اروپا و آمریکا تبدیل شده، گفت: اروپا باید انسجام، وحدت و هماهنگی خود را حفظ کرده و دربرابر تهدیدات ترامپ ایستادگی کند.

ماس همچنین افزود: ترامپ باید بداند که از به چالش کشیدن اروپا متضرر خواهد شد و در این میان بازارهای اروپایی را از دست می دهد.

وزیر خارجه آلمان با توجه به سفر آسیایی خود به کشورهای ژاپن و کره جنوبی گفت: دو کشور از شرکای خوب اقتصادی آلمان بشمار می آیند.مهمترین برنامه ما در حوزه سیاست خارجی آلمان این است که همکاری های چندجانبه را در قالب نظم جهانی توسعه دهیم.گرچه نمی توانیم آمریکا را تغییر داده یا جانشینی برای آن تعریف کنیم، اما می توانیم خلاء های موجود را پر کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید