مزدا CX-5 و 5 ستاره ایمنی که گرفت

  • خودرو
  • چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ ۸:۳۵
    کد خبر :331859

آمریکا و اروپا با آخرین قوانین خود، خودروسازها وادار کرده‌اند تا تجهیزات کمک راننده را روی خودروهای جدید اضافه کنند. تنها هدف این قوانین کاهش مرگ و میر و آسیب‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای و خیابانی است. دو موسسه بزرگ ایمنی‌سنجی “یورو “NCAP و IIHS”” در این دو قاره نیز شرایط ایمنی و تست‌های خود را تغییر داده و به شدت به روز کرده‌اند تا نتایج بهتری از وضعیت ایمنی خودروها دریافت کنند.

در این راستا مزدا CX-5 به عنوان یک کراس‌اور کامپکت بالاترین امتیار از مؤسسه (IIHS) را دریافت کرد تا در بخش خودروهای “ایمن پلاس” قرار گیرد.

در این تست‌ها، CX-5در بخش‌ برخورد از روبه‌رو در همپوشانی کوتاه و متوسط امتیاز شایانی را به دست آورد و کمی بیشتر از “قابل قبول” ظاهر شد.

محصول ژاپنی‌الاصل در تست‌های برخورد جانبی، ارزیابی موقعیت و استحکام سقف، ارزیابی استحکام بخش سرنشین جلو پس از برخورد نیز موفق عمل کرد و امتیاز “خوب” یا “قابل قبول” را دریافت کرد. CX-5 در بخش چراغ‌های جلو و عملکرد آن در ممانعت از تصادف امتیاز “معمول”را کسب کرده و برای داشتن کیفیت بهتر مزدا موظف به ارتقای آن است.

مزدا CX-5 جدید به مجموعه‌ای به نام “آی- اکتیو سنس” مجهز است که از یک فاز راداری و کنترل کروز هوشمند تشکیل شده است. این مجموعه در کسب امتیاز بالا برای خودرو نقش به سزایی بازی می‌کند. کروز کنترل هوشمند این کراس‌اوور نیز به‌لطف وجود “”آی- اکتیو سنس” در سرعت‌های بین ۳۰ تا ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت بهترین فاصله‌ی ممکن را با خودروهای جلو و عقب حفظ خواهد کرد.

از طرفی فناوری پیشرفته دوربینی در سرعت‌های کمتر از ۳۰ کیلومتر بر ساعت قابلیت توقف و حرکت کامل به‌صورت خودکار را فراهم می‌آورد. اما فناوری‌های کمک راننده شاسی‌بلند جدید مزدا در این حد خلاصه نمی‌شود و ترمز اضطراری هوشمند در کنار سیستم شناساگر نقاط کور به ایمنی بیشتر آن کمک می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید