چرا روحانی تغییر کرد؟

    کد خبر :331536

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اگر آقای روحانی به مواضع اخیرش اعتقاد داشته باشد باید از نیروهای اصولگرا در ترمیم و اصلاح کابینه و سایر سطوح مدیریتی استفاده کند.

مدتی است حسن روحانی مواضع ضدآمریکایی صریح و قاطعی را اتخاذ می کند. او هیچ فرصتی را برای تحقیر ترامپ از دست نمی دهد. محمدحسن قدیری ابیانه نزدیک شدن مواضع روحانی به اصولگرایان را تأیید می کند و می گوید: ظاهر و باطن این تغییر مواضع چقدر با هم منطبق است.

محمدحسن قدیری ابیانه درباره اتخاذ مواضع جدید حسن روحانی علیه ترامپ به نامه‌نیوز گفت: از آقای روحانی مواضع خوب و انقلابی را شاهد هستیم، در حقیقت همان مواضعی را اتخاذ کرد که به قول دولتی ها دلواپسان اتخاذ کردند. یعنی نمی شود به آمریکای جنایتکار اعتماد کرد و باید مقابل آمریکا ایستاد.

وی افزود: آقای روحانی متوجه شد اگر یک قدم عقب بنشیند آمریکایی ها چندین قدم جلو می آیند بنابراین می توان گفت بیان مواضع آقای روحانی تغییر کرده اما باید منتظر ماند و دید مواضعش هم مثل بیانش تغییر کرده است یا خیر.

به گزارش نامه نیوز، وی درباره چرایی نزدیک شدن بیان مواضع روحانی به سمت اصولگرایان اظهار کرد: آقای روحانی بسیار امیدوار بود، اگر با آمریکا به تفاهم برسد تحریم ها برداشته و سرمایه‌گذاران خارجی به ایران وارد می شوند اما الان به این نتیجه رسید که تمام آن تحلیل ها اشتباه بود. غربی ها وقتی قراردادهای با ایران را ترک کردند زیانش بیش از این بود که وارد مذاکره و معامله با ایران نشوند چون زمان زیادی برای مذاکره وقت تلف شد و پروژه های ایران معطل ماند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه ترامپ به اصلاح مواضع روحانی و دیدگاه بخشی از مردم کمک کرد، درباره آینده روابط روحانی با اصلاح طلبان افزود: بسیاری از اصولگرایان و طرفداران پروپا قرص نظام را در دولت یازدهم و دوازدهم از کار برکنار و منزوی کردند. در عوض کسانی مسئولیت گرفتند که با نظام زوایای زیادی داشتند و از فتنه گران یا از ساکتین فتنه بودند. گرایش های به شدت غرب گرایانه دارند.

وی با بیان اینکه باید منتظر ماند و دید آیا آقای روحانی افراد دخیل در فتنه را از دولت دفع می کند و آیا کسانی که طرد شدند به مسئولیت بر می گردند یا خیر؟، درباره سهم اصولگرایان و اصلاح طلبان از اصلاح و ترمیم کابینه گفت: اگر از نیروهای اصولگرا استفاده کند نشان می دهد که او در عملی کردن شعار وحدت جدی است.

قدیری ابیانه تأکید کرد: اگر آقای روحانی به مواضع اخیرش اعتقاد داشته باشد باید از نیروهای اصولگرا در ترمیم و اصلاح کابینه و سایر سطوح مدیریتی استفاده کند، در واقع اصلاح و ترمیم، فقط نباید در سطح کابینه باشد چون در سطوح مختلف مدیریتی سعی کردند نیروهای وفادار به نظام را منزوی و طرد کنند اما من به شخصه زیاد امیدوار به اعمال چنین رویکردی از سوی آقای روحانی نیستم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید