کمبود بودجه معلولان یک معضل جهانیِ

    کد خبر :331469

کارشناسان معتقدند عدم اختصاص بودجه کافی به افراد معلول در سراسر جهان این قشر از جامعه را با مشکلات بیشتری روبرو کرده است.

افراد معلول در سراسر جهان صرف نظر از اینکه ساکن کشورهای فقیر یا ثروتمند باشند به دلیل عدم اختصاص بودجه کافی با دردسر روبرو هستند.

سازمان‌های فعال در زمینه حقوق معلولان معتقدند به رغم درک فزاینده از اهمیت گنجاندن این افراد در روند تخصیص بودجه در حقیقت این موضوع مورد حمایت قرار نمی‌گیرد و بسیاری از کشورها در اجرای کنوانسیون حقوق افراد معلول در سال ۲۰۰۶ کند بوده‌اند.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس در اولین همایش جهانی معلولیت که در این کشور برگزار شده است، گفت: این همایش به دنبال تغییر زندگی این گروه از افراد آسیب پذیر در جامعه است. مسیری که فرد در زندگی انتخاب می‌کند نباید با توجه به معلولیتِ او تعیین تکلیف شود همچنین برخی از این افراد با قضاوت‌ها و حتی خشونت‌های روزانه مواجه هستند.

نخست وزیر انگلیس افزود: ما متعهد هستیم تا به تبعیض و نگاه منفی به افراد معلول پایان دهیم.

در سراسر جهان پیشرفت‌هایی در زمینه مسائل مربوط به معلولان بدست‌ آمده است به طور مثال در قانون اساسی کشور پرو حق ظرفیت قانونی برای مبتلایان به معلولیت ذهنی یا هوشی تایید شده است.

در حال حاضر یک پنجم از مردم جهان در فقر زندگی می‌کنند و درآمد روزانه آنها کمتر از یک دلار است. همچنین به رغم اینکه بسیاری از کشورها برای مقابله با کاهش فقر تلاش‌هایی داشته‌اند این موقعیت برای افراد معلول بهبود پیدا نکرده است. حدود ۴۰ درصد کودکان معلول در کشورهای در حال توسعه از رفتن به مدرسه باز می‌مانند.

به گزارش روزنامه تلگراف، همایش برگزار شده در لندن به دنبال برقراری همکاری‌های بیشتر بین سازمان‌های غیردولتی بزرگتر و کارشناسان است.

به گزارش ایسنا، در این همایش تاکید شده که بسیاری از افراد معلول در کشورهای فقیر دنیا به دلیل وجود نگاه‌های منفی و نبود حمایت‌های کاربردی نمی‌توانند استعدادهای خود را به ثمر برسانند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید