واضح ترین حسگر تصویری دوربین های موبایل ساخته شد

  • آرشیو
  • سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۲۰
    کد خبر :331317

سونی حسگر تصویر با وضوح ۴۸ مگاپیکسل ساخته که سپتامبر سال جاری بارگیری می شود. این واضح ترین حسگر تصویر دوربین های موبایل در جهان به حساب می آید.

به گزارش مهر به نقل از ورج، هرچند شاخه تولید موبایل شرکت سونی عملکرد چندان مناسبی نداشته اما این شرکت همچنان در بخش حسگرهای تصویری رهبری بازار را برعهده دارد. این شرکت به تازگی حسگر تصویری به نامIMX۵۸۶ ساخته که وضوح آن ۴۸ مگاپیکسل است. به گفته این شرکت چنین وضوحی بالاترین تعداد پیکسل در صنعت تولید دوربین های موبایل به شمار می آید.

کیفیت تصویر فقط با افزایش مگاپیکسل ها بهبود نمی یابد. گاهی اوقات ممکن است این ویژگی کارکردی معکوس داشته باشد و پیکسل های کوچکتر در نور کم به ایجاد نویز در تصویر منجر شوند. پیکسل های ۰.۸ میکرونی که در این حسگر به کار رفته اند کوچکترین نمونه های بازار هستند. اما به گفته سونی با استفاده از چهار آرایه فیلتر رنگی Bayer و فناوری های نوین حساسیت به نور افزایش می یابد.

موبایل های مختلف از نوکیا ۸۰۸Pure View در ۲۰۱۲ میلادی تا هواویP۲۰ Pro با کمک فناوری هایی مشابه، حسگرهای تصویری ۴۰ مگاپیکسل یا بیشتر را به کار گرفته اند اما IMX۵۸۶ یک راه حل بهتر است.

سونی این حسگر را با قطر ۸ میلی متر می سازد. این بدان معناست که لازم نیست دوربینی برجسته در موبایل کار رود .

این حسگر سال آتی روی موبایل ها به کار می رود. سونی قصد دارد تا بارگیری نمونه هارا از سپتامبر امسال با قیمت ۲۷ دلار آغاز کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید