قوه قضائیه قرارگاه مقابله با فساد اقتصادی ایجاد کند

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۴۷
    کد خبر :331086

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، از قوه قضائیه خواست با تشکیل قرارگاه مقابله با فساد اقتصادی، مفسدان دانه درشت را به ستون های شهر آویزان کنند.

به گزارش مهر، در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در نطق میان دستور اظهار داشت: به خاطر اوضاع خاصی که در کشور حاکم است نمی خواهم به گونه ای سخن بگویم که به سطح ناامیدی مردم افزوده شود، بنای من این نیست که در این نطق خوش بینی ها و ساده اندیشی های برخی اجزای دولت را نقد کنم و آنهایی که اقتصاد کشور را با بی تدبیری در برابر رفتارها و سخنان آمریکایی ها شرطی کردند، ملامت کنم.

وی تصریح کرد: وقت آن نیست که دولت را به خاطر بی توجهی به اقتصاد مقاومتی و ظرفیت های داخلی و تلف کردن وقت کشور در چند سال اخیر مورد نکوهش قرار دهم، می خواهم با همه کوتاهی ها و اشتباهات گذشته، دولت اکنون خود را برای وضعیت جدید آماده کند.

دهقان اظهار داشت: فرصت سوزی ها و اجرای سیاست های غرب زدگان و افراد نفوذی و اصحاب فتنه و اشتباهات گذشته دولت موجب شده است آمریکایی ها برای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی به طمع بیفتند و امروز جنگ تمام عیار روانی، تحریمی و اقتصادی را علیه ایران به راه بیندازند.

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، تاکید کرد: ما اصرار داریم دولت و تیم همراهش خود را برای جنگ مهیا سازند. اگر آنگونه که اخیرا از سخنان قابل تقدیر و تحسین برانگیز رئیس جمهور و برخی دولتمردان آشکار شده است دولت عزم خود را برای حضور مردانه در میدان جنگ اقتصادی با دشمن جزم کرده باشد ما به عنوان فرزندان امام راحل و پیروان مقام معظم رهبری آماده ایم همه اشتباهات دولت درسیاست خارجی و داخلی را به فراموشی بسپاریم و خود را کمر بسته برای شکستن محاصره دشمن در خدمت دولت قرار دهیم.

وی موفقیت دولت در این جنگ اقتصادی را منوط به مواردی دانست و گفت: اولا عناصر اصلی دولت که فرماندهی ستاد جنگ اقتصادی را بر عهده گرفته اند باید خود را از بی ارادگی و تردید نجات دهند.

دهقان ادامه داد: از دقت در نوشته ها و گفته های آمریکایی ها به خوبی آشکار می شود که این جنگ، جنگ اراده هاست. آنها قبل از آنکه بخواهند از طریق تحریم و فشار اقتصادی کشور را دچار آسیب کنند، می خواهند با جنگ روانی و شکستن اراده مسئولان ایرانی به اهداف خود برسند پس اولین شرط حضور دولت در این میدان این است که دل مسئولان دولت قرص و محکم باشد.

وی اظهار داشت: طبیعی است آنهایی که از ابتدای انقلاب یا در این ۵ سال گذشته با روحیه لیبرالیسم همواره، قهرمان میدان سازش بوده اند دیگر به درد میدن جنگ نمی خورند. از آقای رئیس جمهور می خواهم زمان را از دست ندهند و عناصر جوان سالم و با اراده را برای این میدان انتخاب کنند.

دهقان ادامه داد: در جنگ به خائنان رحم نمی کنند در جنگ اقتصادی مماشات قوه قضاییه و دولت با فساد اقتصادی خیانت به کشور است. امروز مفسدان اقتصادی فقط اموال مردم را چپاول نمی کنند بلکه آنها با غارت اموال مردم در اصل امید و اعتماد مردم را به آتش می کشند و به عنوان ستون پنجم دشمن خواسته یا ناخواسته آمریکا را برای فشار بیشتر به ملت ایران تشویق می کنند. لذا از قوه قضاییه می خواهم با تشکیل قرارگاه مقابله با فساد اقتصادی در مرحله اول مفسدان دانه درشت را به ستون های شهر آویزان کند.

وی تصریح کرد: امروز پیش از همه زمان ها نیازمند شفافیت مالی در داخل کشور هستیم. اجرای ماده ۹ قانون برنامه ششم توسعه و قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد در خصوص انتشار قراردادهای دولتی و اجرای ماده ۲۹ قانون برنامه ششم مبنی بر اعلام عمومی دریافتی مدیران، رسیدگی به اموال مسئولان کشور و اعاده اموال نامشروع آنها، اعتماد مردم را به نظام ارتقا می بخشد.

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی ادامه داد: در جنگ اقتصادی همانند جنگ نظامی نباید اطلاعاتی که دشمن برای برنامه ریزی نیاز دارد در اختیارش قرار گیرد زیرا ارائه اطلاعات به دشمن خیانت جنگی به حساب می آید اگر امروز کسانی اطلاعات مالی کشور و مبادلات ارزی ما را در اختیار FATF قرار دهد خائن به کشور هستند به ویژه اینکه اکنون رئیس FATF معاون وزیر خزانه داری آمریکا یعنی همان اتاق جنگ آمریکا علیه ایران است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید