مدل تمام برقی از اتوبوس برقی مرسدس بنز سیتارو معرفی شد

  • خودرو
  • سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۱۵
    کد خبر :330964

مرسدس بنز از نسخه‌ی جدید اتوبوس سیتارو، با نام eCitaro رونمایی کرده است که تمام برقی و قادر به حمل ۹۰ مسافر است.

اتوبوس تمام الکتریکی مرسدس‌بنز eCitaro برای ارائه‌ی خدمات حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ و کوچک طراحی شده است. ساخت این اتوبوس قدمی از سوی مرسدس بنز برای گسترش استفاده از اتوبوس‌های دوستدار محیط زیست به شمار می‌رود.

اتوبوس eCitaro براساس یکی از پرفروش‌ترین و موفق‌ترین اتوبوس‌های جهان یعنی مرسدس بنز سیتارو ساخته شده که تاکنون فروشی بیش از ۵۰ هزار دستگاه در سرتاسر جهان داشته است. مدل الکتریکی این اتوبوس با نسخه‌ی معمولی آن در بخش شاسی یکسان است اما مدل eCitaro الکتریکی دارای تفاوت‌هایی در ظاهر با نسخه‌ی استاندارد است. در بخش جلویی باید اولین تفاوت را لوگوی بزرگ مرسدس بنز عنوان کرد که دارای قطر ۱۱ اینچ یا ۲۸ سانتی‌متر است. همچنین این لوگو روی یک صفحه‌ی بسیار زیبای شیشه‌ای به رنگ مشکی نصب شده که نمای بسیار زیبایی به این اتوبوس بخشیده است. در بخش بیرونی، نیز باید به طراحی جدید لبه‌های سقف اشاره کرد و در نمای عقب نیز شاهد استفاده از چراغ‌ها و سپر‌های یکسان با مدل استاندارد سیتارو هستیم.

قدرت مورد نیاز این اتوبوس الکتریکی از یک مجموعه‌ی الکتروموتور با نام ZFAVE 130 تامین می‌شود که این مجموعه ساخت کمپانی ZF است و می‌تواند ۳۳۵ اسب‌بخار قدرت و ۹۷۰ نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند و نکته مهم این است که این میزان گشتاور درست از لحظه‌ی شروع حرکت در اختیار راننده قرار دارد برای تامین انرژی مورد نیاز الکتروموتور نیز از یک پک باتری لیتیوم‌-یونی استفاده شده است که این باتری از ۱۰ مدول تشکیل شده است که هریک از آن‌ها دارای ظرفیت ۲۵ کیلووات‌ساعت هستند به همین ترتیب ظرفیت کلی باتری این اتوبوس ۲۴۳ کیلووات‌ساعت است. باتری‌های اتوبوس eCitaro در بخش عقبی اتوبوس و حتی در سقف آن کار گذاشته شده‌اند. البته این اتوبوس نسخه‌های مختلفی خواهد داشت که باتری‌های آن‌ها باهم متفاوت هستند.

با باتری قوی‌تر، اتوبوس eCitaro دارای وزن ۱۳.۴۴ تن است و می‌تواند ۶ تن بار، حمل کند که این به معنای توانایی حمل ۸۵ تا ۹۰ نفر مسافر است. شارژ کردن باتری‌های eCitaro نیز با استفاده از یک پورت Combp-2 انجام می‌شود که پورت ورودی آن در نزدیکی چرخ جلو و در سمت راست اتوبوس قرار دارد. مرسدس بنز همچنین برای این محصول خود قابلیت شارژ با استفاده از پانتوگراف سقفی را نیز تعبیه کرده است.

اتوبوس eCitaro اولین رونمایی عمومی خود را در نمایشگاه IAA در هانوفر تجربه کرده است و تولید آن تا پایان سال جاری آغاز خواهد شد. تا این لحظه مرسدس بنز توانسته است سفارش تولید ۲۰ دستگاه از این اتوبوس‌های برقی را دریافت کند که قرار است در شهر هامبورگ به خدمات‌رسانی مشغول شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید