صدراعظم نوری:

برج پارامیس پایان کار ندارد/سیستم اطفای حریق این برج کار نمی‌کرد

    کد خبر :330867

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران در مورد حریق برج مسکونی منطقه 22 توضیحاتی را ارائه کرد.

زهرا صدر اعظم نوری صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در صحن شورای شهر تهران با اشاره به حریق ساختمان پارامیس در خیابان دریا در منطقه 22 گفت: روز یکشنبه این ساختمان 20 طبقه دچار حریق شد و 240 واحد این ساختمان درگیر دود غلیظ ناشی از این حریق شده‌اند.

وی با بیان اینکه این برج 20 طبقه است که چهار طبقه آن زیر زمین و 16 طبقه آن روی زمین است، افزود: 240 واحد نیز دارد که آتش سوزی در رایزر این ساختمان به وقوع پیوست و از طبقات پایین به طبقات بالا سرایت کرد.

نوری با بیان اینکه دود غلیظ ناشی از این حریق تمامی ساکنین این ساختمان را درگیر کرد، گفت: این ساختمان نوساز تنها دو سال است که ساخته شده است.

وی با بیان اینکه برای اطفای حریق 6 ایستگاه عملیاتی و دو ایستگاه امداد و نجات با چهار نردبان هیدرولیک برای نجات 120 شهروندی که در دود غلیظ محبوس شده‌اند به محل حادثه شتافتند، گفت: تعدادی از ساکنان دچار مشکل تنفسی شدند؛ اما نکته مهم این است که این ساختمان نوساز دو ساله، پایان کار ندارد و به تبع آن تأییدیه ایمنی از سوی آتش نشانی دریافت نکرده است؛ اما مورد بهره برداری قرار گرفته و به مردم فروخته شده است.

صدراعظم نوری با بیان اینکه سیستم اطفاء و اعلام حریق در ساختمان نصب شده اما کار نمی‌کند، تصریح کرد: از آنجایی که این ساختمان مسکونی است، بازرسان آتش نشانی اجازه ورود به ساختمان را ندارند و از آنجایی که پایان کار هم صادر نشده، تاییدیه آتش نشانی نیز اخذ نشده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه لازم است شهرداری منطقه و آتش نشانی نسبت به اطلاع رسانی در مورد ساختمان‌های فاقد پایان کار اقدام کنند تا مردم بدانند که چه ساختمانی را می‌خرند، گفت: مردم باید بدانند که ساختمانی که خریداری می‌کنند پایان کار نداشته و به تبع آن تاییدیه ایمنی و … نیز ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید