باد شدید خوزستان، بوشهر و زابل را فرامی‌گیرد

    کد خبر :330746

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در خوزستان و بوشهر خبر داد و گفت: از امروز تا آخر هفته‌ نیز در نیمه شرقی کشور به ویژه‌ زابل وزش باد شدید خواهیم داشت.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از فردا بعدازظهر به سبب وزش باد شدید احتمال وقوع گرد و خاک در خوزستان و بوشهر وجود دارد. همچنین از امروز تا آخر هفته‌ در نیمه شرقی کشور به ویژه‌ زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد که در زابل همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود.

وی تاکید کرد: امروز سواحل شرق دریای خزر مواج خواهد بود و از امروز تا ظهر فردا (چهارشنبه) شرق خلیج فارس نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: امروز (سه‌شنبه دوم مرداد ماه) رگبارهای پراکنده، گاهی با رعد و برق در سواحل دریای خزر در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان کرمان، جنوب سیستان‌وبلوچستان و شمال هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، فردا و پس فردا (چهارشنبه و پنجشنبه سوم و چهارم مرداد ماه) در سواحل دریای خزر و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سیستان‌وبلوچستان، ارتفاعات کرمان، شمال هرمزگان پاره‌ای از مناطق شمال غرب ، ارتفاعات مرکزی و جنوبی زاگرس افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی در پایان در مورد شرایط آب و هوایی تهران در روزهای آینده، اظهار کرد: آسمان تهران فردا و پس فردا (چهارشنبه و پنجشنبه سوم و چهارم مرداد ماه )کمی ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران به ترتیب در این دو روز ۴۱ و ۲۸ درجه سانتیگراد و ۴۱.۲۹ درجه سانتیگراد خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید