سخنان پمپئو تحلیل ظریف را تایید کرد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ۸:۵۶
    کد خبر :330643

کارشناس مسائل آمریکا گفت: سخنان پمپئو در توهین به مقامات کشورمان تحلیل محمد جواد ظریف درباره عبور آمریکا از دولت روحانی و جمهوری اسلامی را تایید کرد.

فواد ایزدی ، سخنان مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در کتابخانه ریگان علیه ایران را حاوی نکات جدید ندانست و گفت: همان صحبت های قبلی بود اما اتفاق جالبی که در حین این صحبت افتاد اعتراض یک خانم آمریکایی به صحبت های وزیر امور خارجه این کشور بود که باعث شد این خانم را از سالن خارج کنند.
وی با بیان اینکه انتقاد این خانم در ارتباط با جدایی مادران مهاجر به آمریکا از فرندانشان بود، افزود: در حالی که بخش عمده ای از صحبت های پمپئو درباره حقوق بشر و آزاد بیان در ایران بود اما برخورد با این زن تناقض مقامات آمریکایی را در حرف و عمل نشان داد.
استاد دانشگاه تهران در ادامه به توهین های وزیر امور خارجه آمریکا به مقامات کشورمان اشاره کرد و یادآور شد: این تفکر مقامات ارشد کاخ سفید است؛ پمپئو با صحبت های روز گذشته خود، تحلیل دکتر ظریف درباره عبور آمریکا از دولت آقای روحانی و جمهوری اسلامی را تایید کرد.
ایزدی با اشاره به سخنان دو روز گذشته رییس جمهوری کشورمان، خاطرنشان کرد: تحلیل های آقای روحانی و دکتر ظریف، تحلیل های درستی است و دولت آمریکا به دنبال تجزیه و فروپاشی ایران است، کارهایی که این کشور انجام می دهد تنها برای براندازی نیست، هدف ایجاد آشوب و تبدیل ایران به سوریه و لیبی است و آن ها تمایل دارند در ایران جنگ داخلی ایجاد کنند.
وی درباره صحبت های پمپئو درباره فساد مقامات ایرانی گفت: اگر هدف دولت آمریکا براندازی جمهوری اسلامی باشد که هست، این براندازی باید توسط مردم انجام شود؛ گزینه نظامی گزینه ای نیست که آمریکایی ها بتوانند از آن استفاده کنند و نیاز است که عملیات روانی بر روی مردم انجام شود. به همین خاطر در همین سخنرانی قول راه اندازی شبکه تلویزیونی 24 ساعته فارسی زبان را داد.
این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در روز 14 خرداد رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که آمریکایی ها با فشار اقتصادی به دنبال دنبال فشار روانی هستند؛ حمایت از حوادث داخلی کشور – که ممکن است بر اساس دغدغه صحیح و نیازهای مردم باشد – برای فشار بر روی دولت جمهوری اسلامی بخشی از این جنگ روانی است.
ایزدی صحبت های پمپئو در حمایت از مردم ایران را در همین راستا دانست و اظهار داشت: ایجاد آشوب های خیابانی در ایران قطعا توسط آمریکایی ها و به واسطه گروه هایی مانند منافقین انجام می شود؛ به عنوان مثال رودی جولیانی در نشست گروهک منافقین در پاریس، رسما از نیروهای منافقین در آلبانی به دلیل کمک های این گروه به آمریکا تشکر کرد.
وی به اقدامات مایکل دی اندرئا مسئول میز ایران در سازمان سیا در زمینه براندازی و انقلاب های مخملی هم اشاره کرد و ادامه داد: آمریکایی ها تلاش می کنند بر روی موج اعتراضات صحیح مردم سوار شوند و این حرکت ها را به آشوب بکشند.
استاد دانشگاه تهران با بیان این که اقدامات دولت آمریکا بر اساس تحلیل منافقین انجام می شود، تاکید کرد: این تحلیل ها چهل سال است که پیش بینی می کند جمهوری اسلامی در حال سرنگونی است که البته تاکنون این اتفاق نیفتاده و از این جهت برای کشوری مانند ایالات متحده مایه تاسف است که تحت تاثیر تحلیل های گروه هایی مانند منافقین و سلطنت طلب قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، «مایک پمپئو» شامگاه یکشنبه به وقت محلی در کتابخانه رونالد ریگان رئیس جمهوری پیشین آمریکا در سیمی ولی کالیفرنیا در یک سخنرانی در جمع معدودی از مخالفان جمهوری اسلامی ایران بار دیگر«ایران ستیزی» خود را به نمایش گذاشت.
وزیر خارجه آمریکا در این مراسم مدعی «حمایت از مردم ایران» شد و به فشارهای ظالمانه و تحریم های یکجانبه بر ضد جمهوری اسلامی ایران و در تنگنا قرار دادن اقتصاد اشاره کرد و گفت: ما فشار حداکثری بر روی قدرت جابجایی پول ایران خواهیم گذاشت.
پمپئو افزود: هدف ما این است که با مذاکره با کشورهایی که نفت ایران را وارد می کنند، تلاش کنیم تا میزان واردات نفت ایران را به صفر برسانیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید