رییس کمیسیون سلامت شورای شهرتهران تاکید کرد

برخورد با مناطقی که اقدام به کاشت «چمن» کنند

    کد خبر :330122

رییس کمیسیون سلامت، محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر ممنوعیت کاشت چمن در تهران گفت: هر منطقه شهرداری تهران که برای ایجاد فضای سبز اقدام به کاشت چمن کند متخلف است و با آن منطقه برخورد خواهد شد.

زهرا صدر اعظم نوری در گفت‌گو با ایسنا، در تشریح ابلاغ سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران برای ممنوعیت کاشت چمن در مناطق شهرداری تهران گفت: کاشت گونه‌های مختلف در شهرها باید متناسب با اقلیم آن شهر باشد و همخوانی با منابع آبی موجود در شهرها داشته باشد.

وی افزود: شهر تهران به عنوان یک شهر نیمه خشک و با بارش‌های کم باید برای ایجاد فضای سبز از گونه‌هایی استفاده کند که کمترین میزان آب بری را داشته و از گونه‌های بومی تهران باشند. در حقیقت باید از گونه‌هایی استفاده شود که در مقابل شرایطی مثل شرایط فعلی و کم آبی مقاوم باشند و فضای سبز شهر از بین نرود.

صدراعظم نوری ادامه داد: موضوع کاشت چمن همواره در تهران مطرح بوده و در برخی اوقات مورد نقد قرار گرفته است؛ باید به این نکته توجه داشته باشیم که چمن ارزش محیط زیستی بالایی ندارد و در تغییر شرایط هوا و ایجاد اکسیژن تاثیر چندانی ندارد و تنها به لحاظ بصری زیبایی دارد.

وی تاکید کرد: اساسا چمن با اقلیم شهر تهران و شرایط موجود سازگاری نیست و کاشت آن در تهران اشتباه است لذا موضوع ممنوعیت کاشت چمن در تهران پیش تر مطرح و از سوی سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران که متولی بحث فضای سبز و درختان است به مناطق ابلاغ شده بود اما صحبت و ابلاغ جدید در جهت قطعیت و جدیت بیشتر انجام شده به این ترتیب هر منطقه‌ای که در ایجاد فضای سبز مبادرت به کاشت چمن کند تخلف کرده و حتما با منطقه برخورد خواهد شد.

رییس کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره کاشت گونه‌های جایگزین چمن در تهران گفت: باید در تهران به عنوان جایگزین چمن از گونه‌هایی استفاده کنیم که آب‌بری کمتری دارند و مقاوم هستند. در حقیقت گونه‌هایی که ماندگاری و مقاومت بیشتری همراه با آب‌بری کمتری داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید