محمود شهریاری: اسپانسرها صداوسیما را اجاره کرده‌اند

    کد خبر :329972

مجری برنامه «عطر و گلاب بپاشید» درباره دریافت چنین مبالغی از اسپانسر در زمان تهیه‌کنندگی‌اش می‌گوید: به‌هیچ‌وجه چنین مبالغی نگرفته‌ام. اینکه اسپانسر حضور فعال در صداوسیما داشته باشد را نمی‌پسندم. زیرا این موضوع درواقع اجاره دادن صداوسیما به دیگران است.

از قدیمی‌ترین مجریان رادیو و تلویزیون است که بارها به‌دلایل مختلف و حتی به گفته خودش «بی‌دلیل» ممنوع‌الکار شده است. او حالا که پای دو تن از مجریان صداوسیما به پرونده ثامن‌الحجج باز شده، به نحوه مواجهه رسانه ملی با این موضوع انتقاد دارد. روز شنبه احسان علیخانی به شبکه سوم سیما رفت و در برنامه «حالا خورشید» درباره اخباری که از ردپای او در پرونده ثامن‌الحجج حکایت دارد سخن گفت و از خود دفاع کرد. به‌دنبال این ماجرا، به سراغ این «محمود شهریاری» رفتیم؛ مجری‌ ممنوع از کاری که هیچ‌گاه فرصتی برای دفاع از خود در تلویزیون پیدا نکرد.

حق دفاع به علیخانی؟ بله

شهریاری درباره حضور احسان علیخانی در برنامه «حالا خورشید» به ایرنا می‌گوید: به‌نظرم روش درست، کاری است که اخیرا انجام داده‎اند. اگر در مورد ما این کار را انجام ندادند، آن روش غلط بوده است. امیدواریم این فرصت برای همه پیش بیاید که وقتی صداوسیما گزارشی علیه او پخش می‌کند و یا او را از کار ممنوع می‌کند، اجازه دهد که حرفش را بزند. از کار دیروز تلویزیون دفاع می‌کنم. وقتی اتهامی به کسی وارد شده است، باید بیاید از خودش دفاع کند. این آقایان هم که می‌گویند بی‌تقصیر هستند پس نباید مشکلی باشد.

حق دفاع به آیت‌ا… هاشمی؟

از شهریاری پرسیدیم «صداوسیما در موارد مختلف این فرصت را برای کسی اختصاص نداده است؛ نه برای افراد سیاسی، نه اجتماعی، نه فرهنگی و نه حتی مجریان خود صداوسیما. حالا به نظر شما، چه اتفاقی افتاده که متوجه شده است باید از نیروهای خود دفاع کند؟» در پاسخ‌مان می‌گوید: حالا این را به فال نیک بگیرید. آدم تأسف می‌خورد وقتی در انتخابات به شخصی مانند آیت‎ا… هاشمی رفسنجانی دروغ و بهتان زده شد، ولی فرصت دفاع حتی به ایشان که از شخصیت‌های بزرگ انقلاب بودند، داده نشد. آدم افسوس می‌خورد. باید این موضوع را به فال نیک گرفت و امیدوار بود این موضوع گسترش پیدا کند.

از این پول‌ها نگرفته‌ام

مجری برنامه «عطر و گلاب بپاشید» درباره دریافت چنین مبالغی از اسپانسر در زمان تهیه‌کنندگی‌اش می‌گوید: به‌هیچ‌وجه چنین مبالغی نگرفته‌ام. اینکه اسپانسر حضور فعال در صداوسیما داشته باشد را نمی‌پسندم. زیرا این موضوع درواقع اجاره دادن صداوسیما به دیگران است. زیرا کسی که پولی می‌دهد توقعی هم دارد. هیچ گربه‌ای برای رضای خدا موش نمی‌گیرد. این قضیه، توقعات برنامه‌ها را از ملی بودن می‌اندازد. موقعی که ما فعالیت می‌کردیم، تمام هم‌وغم این بود که پزشکان حاذقی حضور پیدا کنند و اطلاعات غلط به مردم ندهند؛ اما الان متاسفانه پزشکان پول می‌دهند و به تلویزیون می‌آیند، اما برای خودشان تبلیغ می‌کنند. وی ادامه داد: چند وقت پیش از یکی از دوستانم که پزشک متخصص پوستی را به تلویزیون آوردند، پرسیدم چرا این سوال‌ها را می‌پرسید، گفت که آنها برای 15 دقیقه به صداوسیما پول داده‌اند و این سوال‌ها را خودشان مطرح می‌کنند. آنها در تلویزیون حضور پیدا می‌کنند تا تبلیغ خودشان را بکنند و مطب‌شان شلوغ شود. صندوقی پول می‌دهد تا تبلیغ کند و بعد به این شکل کلاه سر مردم بگذارد. اینها واقعا خیلی خیلی بد و غلط است و منافع ملی را از بین بردن است. اینها اعتبار صداوسیما را ساقط می‌کنند.

نمی‌دانم کی برمی‌گردم

روزنامه آرمان: شهریاری که این روزها ممنوع‌ از کار است تصریح می‌کند که «هنوز نامه‌ای مبنی بر ممنوع‌الکاری‌اش دریافت نکرده است» و ادامه می‌دهد: یک تهیه‌کننده در سازمان می‌گوید که فلانی را می‌خواهم به‌عنوان مجری بیاورم و آن‌ها تنها می‌گویند نه، به صلاح نیست. همین. با این وضعیت، ترجیح دادم در مؤسسه خودم کار کنم. مؤسسه فرهنگی و هنری در حوزه برگزاری همایش.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید