آخرین آمار بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری اعلام شد

۵۸ درصد حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی فرهنگیانند / تهران دارای بیشترین تعداد بازنشستگان

    کد خبر :329600

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشوری آخرین آمار بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری را اعلام کرد و گفت: بیشترین آمار بازنشستگان مربوط به تهران و کمترین آمار مربوط به استان ایلام است.

انتظاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هر سه ماه یکیار کل جامعه مخاطب را آمارگیری می کنیم گفت: طبق گزارشات از ابتدای تشکیل تا پایان خرداد امسال، مجموعا یک میلیون و ۳۷۱ هزار و ۱۲۴ نفر بازنشسته داریم که از این تعداد ۶۹ درصد را مردان و ۳۱ درصد را زنان تشکیل میدهند.

وی افزود: ۸۱ درصد جامعه حقوق بگیر ما بازنشستگان‌اند و بیشترین آنها در تهران ساکن‌اند. ۳۰۰ هزار و ۸۵۲ بازنشسته در تهران داریم که ۲۶.۵ درصد کل بازنشستگان را در برمی‌گیرند. کمترین تعداد بازنشستگان نیز مربوط به استان ایلام است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه بیشترین جامعه حقوق بگیران ما با ۸۰۲ هزار و ۸۴۶ نفر مربوط به وزارت آموزش و پرورش است که ۵۸.۵ درصد کل بازنشستگان را در بر می گیرد.

انتظاری ادامه داد: ۱۸ هزار و ۵۴ نفر دارای مدرک تحصیلی دکترا و به بالا، ۴۱ هزار و ۳۹۱ نفر دارای مدرک فوق لیسانس، ۳۱۵ هزار و ۳۴۶ نفر دارای مدرک کارشناسی و ۲۵۰ هزار و ۲۴۵ نفر فوق دیپلم و ۳۸۹ هزار و ۱۶۸ نفر دارای مدرک دیپلم هستند.

به گزارش ایسنا، وی که رئیس کمیته ارزشیابی مراسم انتخاب بازنشسته نمونه و روز بزرگداشت خانواده و تکریم بازنشستگان است با اشاره به اینکه این برنامه در روز ۱۵ شهریور ماه برگزار می‌شود و فراخوان ارسال آثار از امروز شروع و تا پایان مرداد ادامه دارد گفت: شناسایی نخبگان برتر برای سایر بازنشستگان ایجاد انگیزه می‌کند و بازنشستگی پایان راه نیست.

وی در پاسخ به اینکه چگونه از تجارب بازنشستگان نمونه بهره برداری می‌شود؟ گفت: در دوره‌های قبل چند نفر از بازنشستگان نمونه را به چند کارخانه معرفی کردیم ولی پس از آن دیگران به سراغ اینها نیامدند. اینها کوهی از تجربه‌اند و خوب است که از تجارب آنها استفاده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید