جزییات جدید از دستگیری یک جاسوس

    کد خبر :329557

وکیل مدافع زن روسی که هفته گذشته در آمریکا به اتهام جاسوسی برای مسکو بازداشت شد، اتهامات مطرح شده علیه وی را بسیار ضعیف خواند.
به گزارش نامه نیوز «رابرت نیل» وکیل مدافع « ماریا بوتینا» زن روسی که به اتهام جاسوسی برای روسیه بازداشت شده، اتهامات مطرح شده از سوی سیستم قضایی آمریکا علیه موکلش را ضعیف خواند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بازداشت بوتینا و اتهامات مطرح شده علیه وی برای کم اثر کردن اقدامات انجام گرفته برای بهبود روابط آمریکا و روسیه است؟ گفت: از جایگاهی که من دارم نمی توان به این سوال پاسخ داد اما آنچه می توانم بگویم این است که اتهامات مطرح شده علیه بوتینا ضعیف هستند.

در هفته گذشته اعلام شد که مقامات قضایی ایالات متحده یک زن روس را به اتهام انجام ماموریت برای دولت روسیه بازداشت کرده اند. این زن که «ماریا بوتینا» نام دارد و ۲۹ ساله است، تلاش داشته تا به صورت مخفیانه و به نفع روسیه به درون تشکیلات سیاسی آمریکا نفوذ کند.

مقامات رسمی آمریکا می‌گویند «انجمن ملی سلاح آمریکا» (NRA) که سازمانی قدرتمند برای لابی‌گری در زمینه حمل اسلحه در این کشور است، هدف اصلی این جاسوس روسی بوده است.

دادستانی آمریکا، ماریا بوتینا را متهم کرده است که در تلاش برای نفوذ به نهادهای سیاسی ایالات متحده بوده است.

او به طور مشخص متهم به همکاری با یک مقام عالی‌رتبه روس در پیوند با بانک مرکزی روسیه است که نام او اخیرا در سیاهه افراد تحریم شده از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته است.

بوتینا طی مدتی که مشغول انجام فعالیت‌های خود بود، نه تنها با قانونگذاران آمریکایی یا نامزدهای انتخابات دیدار کرده بود که در مراسم مورد حمایت لابی‌های آمریکایی، مانند «صبحانه دعای ملی» نیز شرکت کرده بود.

«صبحانه دعای ملی» مراسمی سالیانه است که در واشنگتن برگزار می‌شود، مقامات ارشدی مانند رئیس‌جمهوری در آن سخنرانی می‌کنند و در جریان آن نیز دیدارها و گفتگوهایی میان شرکت‌کنندگان صورت می‌گیرد.

از دیگر اتهامات واردشده به این شهروند روس، کمک به برگزاری مراسم شامی با نام «دوستی و گفتگو» میان آمریکا و روسیه در واشنگتن و گزارش آن به یک مقام دولتی روسیه در مسکو، است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید