توضیحاتی درباره تعیین تکلیف دو طرح مورد مناقشه مجلس وشورای نگهبان

  • سیاسی
  • یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ ۱۱:۰۳
    کد خبر :329357

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دو طرح مجلس شورای اسلامی که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود در مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین تکلیف شد.

به گزارش مهر، در جلسه علنی روزیکشنبه مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: لازم است توضیحاتی در مورد دو طرحی که مورد مناقشه نمایندگان قرار گرفته است ارائه دهم.

رئیس مجلس افزود: در بودجه سال ۹۶ منابعی به صورت اوراق مشارکت که تا پایان تیر ماه فرصت داشت برای اینکه پیمانکاران بتوانند کارشان را تا شهریور ماه انجام دهند طرح دو فوریتی ارائه و تصویب شد. در همین رابطه شورای نگهبان ایراد گرفت که قانون بودجه باید یکساله باشد و با اصرار نمایندگان این طرح به مجمع تشخیص مصلحت ارسال شود.

وی گفت: در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز سه جلسه در این خصوص بحث شد و نهایتا نظر مجلس در مورد پروژه های عمرانی که تا پایان شهریور ماه تمدید گردد تصویب شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نهایتا آن طرح دو فوریتی با اصلاحات جزیی در مجمع مورد تصویب قرار گرفت.

لاریجانی در خصوص طرح کمیسیون شوراها در خصوص قانون شوراها و مساله ای که پیش آمده بود گفت: کمیسیون شوراها قانون شوراها را اصلاح کرد اما شورای نگهبان نسبت به این طرح ایراداتی داشت و با اصرار مجلس این طرح به مجمع ارسال شد و در سه جلسه در مجمع مورد بررسی قرار گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نهایتا پس از بررسی های انجام شده در مجمع نظر مجلس تصویب شد، یعنی همان قانون سال ۷۵ با دو تبصره و ماده اضافه مبنا قرار گرفت.

لاریجانی در خاتمه گفت: این توضیحات را ارائه کردم که در جریان باشید این دو مورد اختلافی در مجمع به تصویب رسید

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید