نحوه اطلاع رسانی برای کاهش ایدز در جامعه کافی نیست

    کد خبر :325130

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: نحوه اطلاع رسانی برای کاهش آسیب اجتماعی ایدز در جامعه کافی نیست.
دکتر محسن شهریاری با اشاره به اینکه یکی از راه های جلوگیری از افزایش این آسیب اجتماعی در جامعه اطلاع رسانی بوده است، افزود: اما این امر با توجه به هنجارهای جامعه به صورت کافی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد آن است که نمی توان عمق مسئله را در جامعه باز کرد.

شهریاری تاکید کرد: برای کنترل بیشتر این آسیب اجتماعی، باید این موضوع به گونه ای اطلاع رسانی شود که نه به هنجارهای جامعه آسیب وارد شود و نه موضوع به صورت ناقص عنوان شود.

وی تصریح کرد: باید در این زمینه از رسانه و هنرمندان با انجام فعالیت های هنری خاص کمک گرفته شود، به عنوان مثال در جامعه اعلام شود که در ارتباط با افراد پرخطر از وسایل محافظتی و پیشگیری استفاده شود.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه تعداد بیماران شناسایی شده مبتلا به ایدز در این استان رو به افزایش است، اظهار کرد: روش انتقال این بیماری در حال حاضر رو به تغییر است و 100 درصد عامل انتقال این بیماری به روش جنسی تغییر یافته است.

به گفته وی علت اصلی بروز این بیماری در این استان اعتیاد تزریقی بوده است.

به گزارش ایسنا ،شهریاری تصریح کرد: هم جواری با کشور ترکمنستان، خراسان شمالی به عنوان گذر ترانزیت و … از عللی هستند که موجب شده تا این بیماری در این استان بروز پیدا کند.

وی ادامه داد: احداث مراکز بازتوانی و شناسایی بیماران و حمایت از بیماران مبتلا یکی از راه های اساسی برای جلوگیری از گسترش این بیماری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید