رییس سازمان امور اجتماعی کشور:

صداو سیما می‌توانست در ماجرای پخش اعترافات حرفه‌ای‌تر عمل کند

    کد خبر :324283

رییس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: صدا و سیما می‌توانست در رابطه با پخش اعترافات دختر 17 ساله اینستاگرامی حرفه‌ای تر عمل کند و پخش این ماجرا با استانداردهای حرفه‌ای فاصله بسیاری داشت.

تقی رستم‌وندی در گفت‌وگو با ایسنا، در باره پخش اعترافات تلویزیونی دختر 17 ساله اینستاگرامی و واکنش‌های صورت گرفته با آن، گفـت: از منظر کلی فرهنگ کشور ما آنقدر با سابقه و دارای غنای محتوایی است که بعضا چیزهای شبیه این مورد یعنی فعالیت دختر نوجوان 17ساله در اینستاگرام نباید در این حد در کشور بزرگ ، مساله آفرین و حاشیه ساز شود. فرهنگ غنی مبتنی بر عفاف، حجاب ، نجابت و شرم و حیا داریم که می‌توان در رفتارهای عمومی در طول دهه‌ها و سده‌های گذشته دید و در حقیقت این فرهنگ از تعالیم اسلامی سرچشمه می گیرد.

وی ادامه داد: این نوع مسائل را باید به عنوان یک نوع آسیب‌ مصداقی مدنظر قرار داد که ناشی از غفلت‌های تربیتی و غفلت‌هایی ناشی از کمبود سرمایه‌گذاری در حوزه خانواده است. در حقیقت در بسیاری از پروژه‌های انجام شده سرنخ اصلی به تربیت در خانواده ، تنش‌های خانوادگی و دور شدن از ارزش‌های دینی و ملی می رسد.

رییس سازمان اموراجتماعی کشور اضافه کرد: در میان 80 میلیون جمعیت کشوری که مطابق با هنجارها و اصول ارزشی در کشور زندگی می کند تعدادی نیز هستند که دچار کج روی و انحراف رفتار می شوند و فضای مجازی نیز این روزها به دلیل فراگیر و عمومی بودن این افراد را برجسته می کند. به همین سبب در اینگونه موارد باید فرد را دعوت کرد و اگر قابلیت ارشاد دارد آن را راهنمایی کرد.

رستم‌وندی در خاتمه همچنین خاطرنشان کرد: خروج این خانم از کشور نشان می‌دهد که باید به این قضایا به چشم یک پروژه نگاه کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید