کاشت ایمپلنت در نواحی عصب فک تحتانی می تواند خطرناک باشد

    کد خبر :323910

دبیر علمی چهارمین کنگره ایمپلنت دندانی، گفت: کاشت ایمپلنت در نواحی عصب فک تحتانی می تواند خطرناک باشد.

به گزارش مهر، دکتر احمد مقاره عابد، فلوشیپ ایمپلنت‌های دندانی در آستانه برگزاری چهارمین کنگره ایمپلنت دندانی، اظهارکرد: مشکلات حین کاشت ایمپلنت، بعد از جراحی یا زمان کارگذاشتن روکش و پروتز که ممکن است یک دندانپزشک چه در نواحی زیبایی چه نواحی غیر زیبایی با آن مواجه شود در این کنگره مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد و جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه ایمپلنت نیز مطرح خواهد شد.

وی با بیان اینکه کاشت ایمپلنت در نواحی عصب فک تحتانی می‌تواند خطرناک باشد و باید دقت زیادی در انجام آن صورت گیرد، افزود: کسانی که مشکل سیستمیک همچون دیابت و پوکی استخوان کنترل نشده دارند، عمل قلب باز یا پیوند کلیه شده‌اند افرادی که مشکلات عصبی داشته و یا سیمی درمانی شده‌اند به دلیل کیفیت استخوانی پایین انجام ایمپلنت برای آنها با محدودیت همراه است.

دبیر علمی چهارمین کنگره ایمپلنت دندانی ادامه داد: اینکه چه ایمپلنت و چه شرایطی برای این افراد در نظر گرفته شود نیز از دیگر مباحث مورد طرح و ارائه در کنگره است و جدیدترین موضوعات توسط اساتید و صاحبنظران برجسته مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

مقاره عابد با اشاره به اینکه انجام ایمپلنت امروزه فراگیر شده است، بیان داشت: جنس فلز ایمپلنت تیتانیوم است و به دلیل گرانقیمت بودن کاشت ایمپلنت پیش از این، بیشتر در شمال تهران و جنوب اصفهان مورد استقبال قرار گرفته بود ولی امروزه آمار با ورود برندهای جدیدکره‌ای که قیمت پایین‌تری دارند بیشتر شده است.

وی افزود: هزینه ایمپلنت کره‌ای برای بیمار مبلغی حدود ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان و برندهای اروپایی و سوئیسی حدود ۳تا ۳.۵ میلیون تومان است.

دبیرعلمی چهارمین کنگره ایمپلنت دندانی با تاکید بر اینکه اگر در انجام ایمپلنت دقت شود خطراتی برای بیمار به همراه ندارد، خاطرنشان کرد: در صورتی که بیمار شرایط لازم برای ایمپلنت را به لحاظ شرایط جسمانی داشته باشد،ایمپلنت با موفقیت زیادی همراه خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید