گرفتاری کشاورزان آمریکایی در جنگ تجاری کشورشان با چین

    کد خبر :320155

به دنبال تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین بسیاری از کشاورزان آمریکایی درباره آینده خود دچار بدبینی شده اند.

به گزارش بازتاب به نقل از مهر؛ پس از آنکه واشنگتن روز جمعه برای برخی کالاهای وارداتی چینی تعرفه گمرکی ۲۵ درصدی وضع کرد، کشاورزان آمریکایی در میانه این جنگ تجاری گیر افتادند. پکن پیش از این اعلام کرده بود سویا یکی از محصولات آمریکایی خواهد بود که در اقدام تلافی جویانه چین مشمول دریافت تعرفه گمرکی می شود.

دیویدسون، کشاورز ۴۱ ساله آمریکایی گفت: ما از دهه آغازین ۱۸۰۰ سر پا مانده ایم و همچنان به فعالیت خود ادامه می دهیم. اما وی درباره اینکه زمانی که در چند ماه آینده فصل برداشت برسد، تعرفه های گمرکی جدید چه تاثیری بر قیمت محصولات وی خواهد داشت، ابراز بی اطلاعی کرد.

دیگر کشاورزان و گروه های ذینفع که نمایندگی آنها را برعهده دارند نیز در این زمینه ابراز نگرانی کردند. در این میان کشاورزانی که سویا کشت می کنند، بیش از دیگران نگرانند. آنها بیشتر محصول خود را به خارج از کشور صادر می کنند و چین بزرگترین بازار محصولات آنها محسوب می شود که رشد خیلی سریعی نیز دارد. بسیاری از کشاورزان نگران زیان های اقتصادی هستند که احتمالا متحمل خواهند شد. احتمال دارد تعرفه ها بر قیمت سویا تاثیر مخربی داشته باشد.

دیوی استفن، ۵۲ ساله با بیان اینکه کشاورزان آسیب هایی را متحمل شده اند، گفت: تاکنون جنگ های تعرفه ای زیادی درنگرفته است از این رو بسیاری از ما برای اولین بار است که چنین جنگی را تجربه می کنیم.

انجمن سویای آمریکا از کشاورزان می خواهد اعتراض خود را در رسانه های اجتماعی منعکس کنند با این امید که دست کم از عمر اعمال این تعرفه ها کاسته شود.

واین فردریکس، کشاورز و عضو هیئت مدیره انجمن سویای آمریکا معتقد است طولانی شدن مدت اعمال تعرفه ها موجب خواهد شد چینی ها به دنبال منبع دیگری برای تامین سویای مورد نیاز خود برگردند.

از طرف دیگر این جنگ تجاری تنها پیامدهای اقتصادی نخواهد داشت، بلکه می تواند مشکلات سیاسی هم برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ایجاد کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید