علت و درمان سریع تاول های خونی در دهان

    کد خبر :319726

اگر می خواهید از شر تاول خونی در دهان، خلاص شوید و یا با علت آنچه باعث ایجاد گلوله های خون در دهان می شود، آشنا شوید، با این بخش از سلامت نمناک همراه باشید.

آبسه های خونی دهان ،ممکن است در دهان هر فردی بروز کند و معمولا هنگامی ایجاد می شود که پوست داخلی دهان بوسیله دندان ها کنده یا نازک شده یا در کل دچار آسیب دیدگی یا سوختگی شود در نتیجه یک کیست خونی ناخوشایند و خفیف تشکیل می شود که مانند یک توپ گلف در سمتی از صورت شما احساس می شود.هرچند این نوع تاول ها جدی نیستند، اما نباید به طور کامل اینطور تصور کنیم، زیرا ممکن است خونریزی به خاطر چیزی بیش از یک صدمه نباشد، اما نشانه ای شبیه علائم بدخیم باشد.شرایط مشابه نیز می تواند باعث ایجاد لخته های خون در ناحیه لب و داخل دهان شود ، اگر می خواهید از شر تاول خونی در دهان، خلاص شوید و یا آنچه باعث گلوله های خون در دهان می شود، پیدا کنید .تاول های خونی در دهان

چه چیزی باعث می شود که تاول های خونی در دهان ایجاد شود؟

تاول خونی در دهان می تواند در هر زمان رخ دهد و علل مختلفی وجود دارد ،که برخی از آن ها به علت اختلالات جدی تر پزشکی است ، بدن ممکن است، از یک واکنش آلرژیک به مواد غذایی یا دارو رنج ببرد، کمبود در برخی از مواد معدنی حیاتی و یا به سادگی افت مواد مغذی ضعیف شده باشد.هنگام آزمایش خون، شما، باید از هر گونه پتانسیل احتمالی موجود که در زیر ذکر شده، مطلع شوید و به همین ترتیب تاول را درمان کنید:

۱. آسیب از علت های ایجاد تاول خونی در دهان

نُه دفعه از ده دفعه، آبسه خونی در دهان به علت آسیب خارجی و معمولا به دلیل برخورد دندان ها به طور تصادفی با لب یاداخل د هان بوده که بسیار دردناک و فوق العاده آزار دهنده است.هنگامی که بافت های نرم داخل دهان خود را بخاطر غذای فوق العاده داغ سوزانده اید، یک آسیب دیدگی باعث ایجاد تاول های خون در د هان می شود. در هر صورت، به طور معمول هیچ علت طولانی مدت برای نگرانی در مورد تاول خونی د هان وجود ندارد.

۲. نگهدارنده های مواد غذایی از علت های ایجاد تاول خونی در دهان

بسیاری از افراد پس از خوردن نان، ظاهر شدن آبسه خون ناشناخته را در د هان گزارش کرده اند ، آلرژی به گلوتن، باعث ترومای دهان ناشی از پوسته نان، شده است.اما اکنون به نظر می رسد که یک ماده نگهدارنده ضدقارچ مورد استفاده در تولید مواد غذایی به نام کلسیم پروپیونات به عنوان یک علت احتمالی برای برخی از بیماران شناخته شده است.

۳. زخم از علت های ایجاد تاول خونی در دهان

زخم های سرد اغلب می تواند منجر به خونریزی در دهان شود. با این حال، زخم های دهلیزی است که سبب ایجاد تاول پر از خون در دهان می شود.

۴. آنژین بولوزا هموراگیکا از علت های ایجاد تاول خونی در دهان

آنژین بولوزا هموراگیکا یک پدیده خوش خیم، اما بسیار ترسناک است که در آن تاول خونی ناگهانی بزرگ روی زبان یا درون د هان ظاهر می شود ، تاول زدن اغلب قبل از احساس سوزش پیش می آید. این وضعیت معمولا بین بیماران میانسال شایع است و شواهد بالینی کمی در مورد علل آن وجود دارد، هرچند این وضعیت با نارسایی کلیه، دیابت و یک عارضه جانبی استروئیدی مرتبط است ، معمولا به سرعت از بین می رود و بدون درمان بهبود می یابد.

۵. آلرژی به مواد غذایی و دارو از علت های ایجاد تاول خونی در دهان

آلرژی غذایی یک علت شایع از تاولهای خونی دهانی است. گلوتن، اغلب به عنوان یک عامل بالقوه ذکر شده است، اما مشخص نیست که آیا واکنش گلوتن علت تاول است یا اینکه آیا تاول د هانی یک نوع واکنش به کلسیم پروپیونات مورد استفاده در تولید نان است ، اسید سیتریک موجود در پرتقال و لیمو به نظر می رسد که یک علت شایع وجود تاولهای خونی است. به همین ترتیب، بعضی از دارو ها نیز برای تولید تاول های خونی در د هان شناخته شده اند که یک پدیده خوش خیم، اما بسیار ترسناک است که در آن تاول خونی بزرگی ناگهان روی زبان یا قسمت درونی دهان ظاهر می شود ، تاول زدن اغلب پس از احساس سوزش پیش می آید مانند:

آنتی بیوتیک ها

دارو های ضد التهابی غیر استروئیدی مثل ایبوپروفن

دارو های تشنج

۶. سطح پایین پلاکت در خون از علت های ایجاد تاول خونی در دهان

پلاکت ها در مغز استخوان همراه با گلبول های سفید و قرمز تولید می شوند پلاکت ها در خون ما حضور دارند و کار آن ها این است که حفره هایی ریز را که ممکن است در رگ های خونی ظاهر شوند، برای جلوگیری از خونریزی رگ های خونی بوجود آورند. بدون پلاکت، خون ما لخته نمی شود.

۷. کمبود ویتامین از علت های ایجاد تاول خونی در دهان

هر رژیم غذایی که کمبود ویتامین دارد، می تواند به ضایعات بد پوستی، مو و بدن منجر شود، از جمله تاول های خونی در دهان ؛ ویتامین C، ویتامین B۱۲ و اسید لینولئیک همه املاح ویتامین هایی می باشند که برای داشتن پوست سالم ضروری هستند. فقدان این ویتامین ها در رژیم غذایی می تواند باعث ایجاد تاول خونی در دهان شود.

۸. بیماری بهجت از علت های ایجاد تاول خونی در دهان

بیماری بهجت که همچنین به نام سندرم بهجت نامیده می شود، یک بیماری خود ایمنی نادر است که باعث التهاب رگ های خونی بدن می شود ، علائم متعددی دارد ،مانند:تاول های خونی در دهان، بثورات پوستی، زخم های دستگاه تناسلی. اگر همراه با این علایم در معرض تاول های خونی دهان هستید، باید به پزشک مراجعه کنید.

راه خلاص شدن و درمان تاول های خونی در دهان

درمان هایی وجود دارند که می توانند در بهبودی تاول خونی شما کمک کنند ؛ این راهکار ها نه تنها برای تاول د هان موثر هستند، بلکه می توانند به یک تاول روی انگشت پا استفاده شوند با این حال همیشه، اثر بخشی و زمان بهبودی از یک فرد به فرد دیگر بستگی دارد، زیرا بدن هرفرد متفاوت از دیگران واکنش نشان خواهد داد.

۱. کمپرس یخ راه درمان تاول های خونی در دهان

این احتمالا، یکی از بهترین راه حل هایی است که می توانید از آن استفاده کنید، به خصوص اگر آن را پس از زخم اعمال کنید. دمای پایین یخ کمک می کند تا رگ های خونی تان راحت تر خونرسانی کنند این در نهایت به کاهش تورم و همچنین خونریزی داخلی کمک خواهد کرد.اگر تاول خونی در د هان وجود داشته باشد، یک تکه یخ را به یک تاول نزدیک کرده و زمانی که یخ ذوب شد، این عمل را تکرار کنید.

یک تکه یخ یا قاشق خنک یا در صورت نبودن هیچکدام.

از کیسه محصولات غذایی منجمد استفاده کنید.

مکعب های یخ بسته شده را در یک حوله یا پارچه کوچک قرار دهید.

یخ پیچیده را بر روی تاول خونی بگذارید و آن را برای مدت کمتر از ۱۰ دقیقه نگه دارید و چندین بار این چرخه را تکرار کنید.

۲. نارون کوهی راه درمان تاول های خونی در دهان

نارون کوهی، یک درمان فوق العاده برای خلاص شدن از تاول های خونی در دهان است این گیاه که دارای تانن های تنگ کننده است، می تواند به کاهش درد و همچنین سرعت خشک شدن تاول کمک کند. این ویژگی حتی برای کاهش التهاب و درمان بیماری های دیگر پوستی مانند بریدگی یا ساییدگی نیز مفید است ، عصاره نارون کوهی عنصری است که شما می توانید به صورت موضعی استعمال کنید این عمل را حداقل چهار بار در روز و برای ۷ تا ۱۴ روز انجام دهید.

۳.خیار راه درمان تاول های خونی در دهان

یکی دیگر از راه حل های درمان این عارضه، که شما به راحتی می توانید در خانه و یا در بسیاری از فروشگاه ها آن را پیدا کنید، خیار است ؛ خیار دارای سیلیس است که سبب تقویت بافت همبندی پوست، کاهش التهاب، تورم و همچنین کاهش درد شود.خیار را به صورت زیر استفاده کنید:

خیار خنک را، به تکه های ضخیم ببرید و بر روی تاولتان قرار دهید و این کار را چند بار در روز تکرار کنید.

۴. آلوئه ورا راه درمان تاول های خونی در دهان

آلوئه ورا، گیاه ضد التهابی است که باعث می شود یک درمان خانگی راحت داشته باشید. علاوه بر این درد را کاهش می دهد و اثرات خنک کننده ای که حتی در درمان سوختگی مفید است نیز دارد. آلوئه ورا حاوی گلیکوپروتئین هایی است که به روند بهبود کمک می کند.مقداری از ژل آلوئه ورا را بردارید ؛ ژل تازه جمع آوری شده را بر روی تاول خود استعمال کنید. این کار را چند روز انجام دهید. اگر ژل در دسترس نباشد، شما همچنین می توانید از آب آلوئه ورا استفاده کنید. برای افزایش کارآیی ژل آلوئه ورا، آن را با روغن ویتامین E مخلوط کنید ؛ به یک اندازه آن ها را مخلوط و به آرامی آن را بر روی تاول خود اعمال کنید. سعی کنید دهان خود را باز نگهدارید ،تا مخلوط خشک شود. (این ژل بسیار تلخ است)

۵. عصاره چوب صندل راه درمان تاول های خونی در دهان

عصاره چوب صندل برای حفظ هوشیاری و تسکین اضطراب استفاده می شود ؛ شما همچنین می توانید از آن برای درمان مسائل پوستی، مانند:تاول استفاده کنید. این عصاره به سرعت جذب می شود به طوری که سرعت روند بهبود را در پی دارد. همچنین، حتی التهاب و درد را نیز کاهش می دهد برای تهیه عصاره چوب صندل کمی از آن را رنده کرده و یک قاشق غذا خوری پودر چوب صندل و ۱ با نصف قاشق غذاخوری گلاب را مخلوط کنید، تا زمانی که یک خمیر نرم ایجاد کنید.هنگامی که خمیر آماده شد، آن را روی تاول خود قرار دهید، د هان خود را باز نگه دارید تا خشک شود.بعد از خشک شدن ،د هان خود را با آب سرد شستشو دهید ؛ این روند را چند بار در روز تکرار کنید.

۶. زردچوبه راه درمان تاول های خونی در دهان

زردچوبه ،برای خواص دارویی و درمانی اش مشهور شده است , در جنوب آسیا، از آن برای مدیریت درد هایی مانند:روماتیسم، مسائل تنفسی، خستگی و درد مزمن استفاده می کنند.برای بهبود مسائل پوستی، مانند؛ سوختگی های جزئی و همچنین تاول از آن استفاده کنید زردچوبه همچنین آنتی بیوتیک طبیعی است که ،در پیشگیری از عفونت کمک می کند.یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه و کمی عسل یا گلاب را مخلوط کنید دهان خود را باز نگه دارید و این خمیر را روی تاول خود ۲ تا ۳ بار در روز استفاده کنید.همچنین می توانید یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را در شیر گرم که قبل از خواب می خورید، مخلوط کنید.

۷. روغن درخت چای راه درمان تاول های خونی در دهان

روغن درخت چای و برگ درخت چای بخاطر خاصیت درمانی زخم و اسکار مشهور و محبوب است ؛ یک راه حل خانگی که اگر می خواهید سریعتر تاول خود را درمان کنید ، روغن درخت چای دارای اثرات ضد قارچی، ضد عفونی کننده و ضد التهابی است، که به طور طبیعی موجب خشکی می شود. روغن درخت چای را با آب گرم مخلوط کنید.این محلول رقیق را بر روی تاول تان قرار دهید و د هانتان را باز نگه دارید، بگذارید حدود ۱۰ دقیقه بماند.پس از ۱۰ دقیقه د هان خود را با آب سرد بشویید این روند را چندین بار تکرار کنید تا خونریزی تاول شما به طور کامل بهبود یابد.

همچنین ممکن است از کرم ها، پماد ها، صابون ها و لوسیون ها استفاده کنی،د که دارای روغن درخت چای هستند. توجه داشته باشید که دارو های روغن درخت چای برای زنان شیرده یا باردار توصیه نمی شود.

۸. نمک اپسوم راه درمان تاول های خونی در دهان

این نمک تسکین دهنده التهاب و کاهش درد است ، یکی از مزایای استفاده از نمک اپسوم به عنوان یک داروی خانگی به دلیل محتوای غنی منیزیم است در این مورد، آن را نیز می توان روی تاول استفاده کرد. اگر با آب گرم مخلوط شود، تلطیف خون به راحتی می تواند مسئله را حل کند برای انجام این درمان:

مقدار کمی نمک اپسوم را با آب گرم مخلوط کنید ؛ تا زمانی که می توانید تحمل کنید د هان خود را با نمک بشویید.این فرایند را دو تا سه بار در روز تکرار کنید تا تاول بهبود یابد.

۹. روغن سیر راه درمان تاول های خونی در دهان

روغن سیر حاوی بسیاری از خواص و مواد ضروری است که می تواند به بهبود زخم کمک کند. علاوه بر این، داشتن خواص ضد میکروبی، در از بین بردن آسیب کمک می کند تا از عفونت جلوگیری کند.

سیر را گرم کرده و بعد به دمای اتاق برسانید و سپس عصاره آن را بگیرید ، با استفاده از این روغن، به آرامی با استفاده از پنبه روی تاول را ماساژ دهید. فشاری اعمال نکنید و دهان خود را باز کنید و سعی کنید آن را تا زمانی که روغن به شدت توسط پوست شما جذب می شود، خشک نگه دارید. و د هان خود را با آب سرد شستشو دهید. مراحل بالا را چند بار در روز انجام دهید اگر پوست دهان شما بیشتر تحریک شد ،این درمان را متوقف کنید.

۱۰. چای کیسه ای راه درمان تاول های خونی در دهان

چای سبز و چای سیاه به دلیل محتوای فلاونوئیدشان دارای اثرات ضد التهابی هستند ؛ چنین اثری می تواند به کاهش التهاب کمک کند و به همین ترتیب زخم ها را بهبود بخشد. حتی دارای خواص محافظتی پوستی هستند. به همین ترتیب شما می توانید از چای های کیسه ای، برای درمان تاول استفاده کنید ، بعد از نوشیدن چای گرم خود، یک بطری حاوی چای را در یخچال حداقل ۳۰ دقیقه خنک کنید. کیسه چای سرد را روی تاول خود قرار دهید ، آن را برای چند دقیقه نگه دارید، این فرآیند را برای حداقل دو بار در روز برای ۷ تا ۱۴ روز تکرار کنید.اگر عفونت ایجاد یا تشدید شد، بلافاصله با پزشک خود مشورت کنید.

۱۱. زنجبیل راه درمان تاول های خونی در دهان

زنجبیل ،مدت ها برای درمان بیماری های پوستی استفاده می شود و دارای خواصی برای سلامتی و زیبایی است ؛ زنجبیل درمان طبیعی بسیاری از بیماری های پوست است.عصاره زنجبیل را پنج تا شش بار بر روی محل آسیب دیده ،زده و منتظر بمانید.

باید و نباید های مهم بعد از بروز تاول های خونی در دهان

باید ها:

اگر تاول زدگی توسط اصطکاک دندان ها ایجاد شود، تا زمانی که تاول بهبود نیافته، دندان خود را با محافظ بپوشانید یا احتیاط کنید.

اگر فکر می کنید علت آبسه شما به علت آسیب خارجی نیست، با پزشک مشورت کنید.

اجتناب از خوردن مواد غذایی تیز مثل نان های خشک، که باعث زخم می شوند.

اگر تاول آلوده یا دچار التهاب شد، با پزشک مشورت کنید.

نباید ها:

هرگز تاول خونی خود را نادیده نگیرید، تا از ظهور یا پاره شدن آن غافل نمانید.

نادیده گرفتن، باعث می شود که تاول زده شده به عفونت باز شود.

در صورت امکان خطرناک بودن و عفونت دهانی تاول را دستکاری نکنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید