تقویت سیستم ایمنی بدن با یک نوشیدنی چربی‌سوز

    کد خبر :318974

محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی آب سبزی چربی‌سوز را در درمان سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن موثر دانست.

آب کرفس و لیمو حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶ ، سدیم، پتاسیم، فسفر، فیبر، اسید فولیک و سیتریک، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، فلاونوئیدها، پلی‌فنول‌ها، مس، فولات و سلنیوم است.

برای بررسی خواص آب کرفس و لیمو و اینکه مصرف این آب سبزی برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص آب کرفس و لیمو

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص آب کرفس و لیمو اظهار کرد: این آب سبزی نقش موثری در کاهش وزن، لاغری و کنترل اشتها دارد، اما باید در کنار نوشیدن آب کرفس و لیمو از رژیم غذایی مناسب همراه با ورزش هم استفاده و از مصرف غذا‌های با کالری بالا، نشاسته‌دار، سرخ کرده، چرب و حجیم هم پرهیز کرد.

وی درباره خواص دیگر آب کرفس و لیمو بیان کرد: مصرف این آب سبزی به تنهایی موجب لاغری افراد نمی‌شود؛ آب کرفس و لیمو مکمل چربی‌سوز است و با دفع آب‌های میان بافتی به روند لاغری اشخاص کمک می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: استفاده روزانه یک تا یک و نیم لیوان از آب کرفس و لیمو مفید است، ولی مصرف چندین (سه تا چهار) لیوان در روز از این آب سبزی تاثیر چشمگیری در دفع آب بدن و املاح معدنی مانند کلسیم، روی، فسفر، منیزیم و منگنز دارد که برای سلامتی شخص مضر خواهد بود.

عظمایی تاکید کرد: سدیم و پتاسیم موجود در آب کرفس و لیمو موجب تعادل مایعات بدن می‌شوند و مواد زائد و سموم را از بدن خارج می‌کنند.

وی تصریح کرد: آب کرفس و لیمو به علت داشتن ویتامین C بسیار بالا نقش موثری در بهبود سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد؛ این آب سبزی قند و فشار خون را هم کنترل می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: آب کرفس و لیمو از بروز سکته‌های قلبی و مغزی پیشگیری و به دفع سنگ کیسه صفرا کمک می‌کند؛ این نوشیدنی قوای جنسی و قدرت باروری را هم افزایش می‌دهد.

عظمایی یادآور شد: آب کرفس و لیمو خون را تصفیه می‌کند و جوش‌های بدن را هم از بین می‌برد؛ این آب سبزی برای افراد سیگاری و مبتلایان به روماتیسم، نقرس، برونشیت، آسم، آرتروز و افسردگی بسیار مفید است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید