سند همکاری جامع بین ایران و سوئیس در حوزه پزشکی به امضا رسید

    کد خبر :316594

وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی از امضای سند همکاری جامع بین ایران و سوئیس درحوزه پزشکی خبرداد و اعلام کرد کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور برای جلوگیری از تاثیر تحریم بر حوزه دارو تشکیل می شود.

به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید حسن قاضی زاده هاشمی که به همراه رئیس جمهوری و هیاتی بلندپایه به سوئیس سفر کرده بود در تشریح دستاوردهای این سفر در حوزه پزشکی گفت: سند همکاری جامع بین ایران و سوئیس در حوزه پزشکی به امضا رسید که در خصوص آموزش، همکاری های موثر مراکز پژوهشی و توسعه روابط تجاری که عمدتا مشمول غذا، دارو، لوازم آرایشی، تجهیزات پزشکی بود متمرکز است.

وزیر بهداشت در ادامه افزود: دستیابی به فناوری های نوین و راه های درمان و تشخیص بیماری های صعب العلاج در زمینه های مخلتلف نیز همکاری خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات دو جانبه با وزیر اقتصاد و علوم برای حل مشکلات شرکت های سلامت محور که بیش از هفت دهه در بازار ایران فعالیت می کنند نیز گفت: برخی از این شرکت ها سرمایه گذاری مشترک دارند و تولید می کنند و برخی در واردات مواد اولیه فعالیت می کنند و انتظار داریم تا با تشکیل این جلسات گشایش های بیشتری در این زمینه مشاهده کنیم و تجار چه ایرانی و چه سوئیسی بتوانند با شرایط بهتری کارها را دنبال کنند.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص اقدامات دولت برای مقابله با تحریم های احتمالی دارو نیز گفت: در گذشته نیز اعلام شده بود که دارو مشمول تحریم نشده است و در واقع این گونه نبود و اگرچه به ظاهر تحریم مشمول دارو، غذا و مواد مرتبط با این حوزه نیست ولی همانگونه که می دانید و تجربه گذشته نیز ثابت می کند این حوزه ها را هم در بر می گیرد و محدودیت های مالی ناشی از فروش نفت و فرآورده های نفتی بر این بخش تاثیرگذار است. در این خصوص با مذاکراتی که بین سران دو کشور صورت گرفته است قرار است کمیسیون مشترک اقتصادی در این باره تشکیل شود و پیش بینی می کنیم تا با این کمیسیون از مشکلات احتمالی در این زمینه پیشگیری شود و شاهد مشکلی در این زمینه نباشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید