حکمتیار در یک قدمی کابل؛ وی امروز وارد جلال‌آباد می‌شود

  • سیاسی
  • جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۱:۳۴

یک رسانه افغانستانی به نقل از یک منبع در حزب اسلامی گزارش داد که قرار است امروز حکمتیار وارد شهر جلال‌آباد در شرق افغانستان شده و پس از سه روز اقامت در این ولایت به کابل برود.

قرار است گلبدین حکمتیار رهبر حزب‌ اسلامی امروز وارد شهر جلا‌ل‌آباد شود که پس از اقامت سه روزه در این ولایت راهی کابل خواهد شد.

به گفته‌ این منبع، حکومت افغانستان سه منزل در منطقه‌ «دارالامان» شهر کابل به گلبدین حکمتیار اختصاص داده که دو باب از این منزل‌ها در کنار منزل رئیس‌جمهور قرار دارد.

منبع حزب اسلامی گزارش داد که حکومت افغانستان 6 خودرو «لندکروز» نیز برای رهبر حزب اسلامی اختصاص داده است.

براساس این گزارش حکمتیار پس از اقامت سه روزه‌اش در جلال‌آباد و ورودش به کابل در استادیوم «غازی» شهر کابل در بین هوادارانش حاضر خواهد شد.

این در حالیست که  «امین کریم» رئیس هیئت مذاکره‌کننده حزب اسلامی در حالیکه از بردن نام فرد یا گروهی خاص خودداری می‌کرد اما مدعی بود که برخی از رقبای حکمتیار تلاش دارند تا با مشکل‌تراشی و سنگ‌اندازی مانع حضور حکمتیار در کابل شوند.

با این وجود ماه قبل نیز «حکمت‌الله ارشاد» سخنگوی حزب اسلامی به خبرگزاری «آناتولی» ترکیه گفته بود که حکمتیار تا سه هفته دیگر وارد افغانستان می‌شود و در هفته نخست به کابل خواهد رفت.

اما اخیرا امین کریم با ابراز نارضایتی از روند اجرای مواد توافق‌نامه گفته بود که اجرای کُند مواد توافق‌نامه سبب به تاخیر افتادن حضور حکمتیار در کابل شده است.

وی قبل از این حضور حکمتیار در کابل را مشروط به آزادی زندانیان این حزب نیز دانسته بود که بارها تاریخ رهایی گروه 60 نفره از این زندانیان از سوی دولت به تعویق افتاده است.

 حزب اسلامی حکمتیار بر اساس توافق‌نامه صلح با حکومت وحدت ملی خواستار دست‌کم آزادی دو هزار و 500 زندانی این حزب از زندان‌ها شده است که به گفته سران حزب اسلامی به دلایل سیاسی زندانی شده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید