افزایش خطر آتش‌سوزی مراتع البرز

    کد خبر :316238

مدیرکل منابع طبیعی البرز گفت: احیای عرصه‌هایی‌که دچار حریق می‌شود به سختی امکان پذیر است.

حامد فرضی در گفت ‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در فصل تابستان به ویژه مرداد ماه که اوج گرمای تابستانی را تجربه می‌کنیم، احتمال آتش سوزی در مراتع و عرصه‌های طبیعی استان افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این وقت از سال گیاهان عرصه‌های طبیعی به شدت خشک هستند، کوچکترین غفلت باعث وقوع حریقی بزرگ می‌شود که خاموش کردن آن کار ساده‌ای نیست.

وی ابراز کرد: متاسفانه احیای عرصه‌های که دچار حریق می‌شوند کار ساده ای نیست و مدت زیادی زمان می‌برد به همین دلیل از مردم می‌خواهیم با رعایت اصولی ساده از آتش سوزی در مراتع و عرصه‌های استان جلوگیری کنند. کشاورزان و باغداران باید از آتش زدن بقایای‌گیاهی به ویژه در زمانی‌که باد می‌وزد جدا خودداری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان افزود: علاوه بر این، شهرداری و دهیاری‌ها هم باید تا جایی که امکان دارد از آتش زدن زباله‌ها خودداری کنند و اگر هم این اقدام را صورت دادند؛ پوشش گیاهی اطراف زباله‌ها را به عرض 10 متر پاک کنند.

فرضی اظهار کرد: در کنار این موارد، مردم اگر اوقات فراغت خود را در عرصه‌های طبیعی می‌گذرانند و برای چای یا غذا درست کردن آتش روشن می‌کنند؛ قبل از رفتن حتما آتشی که روشن کرده‌اند را با آب و خاک به طور کامل خاموش کنند چون در غیر این صورت ممکن است وزش باد آتش را مجددا شعله ور کند.

وی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان باید موضوع را با سامانه 1504 درمیان بگذراند تا نیروهای یگان حفاظت هر چه سریعتر برای خاموش کردن آن اقدام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید