پیگیری جدی مسافری شدن فرودگاه وزارت ارتباطات

    کد خبر :314755

وزیر ارتباطات با اشاره به انجام نخستین پرواز بین المللی فرودگاه پیام در نیمه نخست امسال به مقصد نجف اشرف، گفت: یکی از برنامه های مهم ستاد اقتصاد مقاومتی افتتاح فرودگاه مسافری پیام است.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از شرکت در نشست هیات رییسه فدراسیون ورزشهای نابینایان و کم بینایان جمهوری اسلامی ایران در منطقه ویژه اقتصادی پیام از سالن ترمینال مسافری فرودگاه بین المللی پیام بازدید کرد.

آذری جهرمی پس از این بازدید گفت: یکی از برنامه های مهم ستاد اقتصاد مقاومتی بحث افتتاح فرودگاه مسافری پیام است.

وی ضمن اشاره به تاریخچه فرودگاه پیام افزود: این فرودگاه سالیان متمادی در استان البرز مشغول به فعالیت باری و پستی بوده است و پس از طی کردن دوره رکود، مجددا پروازهای باری با حجم مناسب در حال انجام است.

جهرمی درباره اقدامات انجام شده در راستای مسافری شدن فرودگاه پیام توضیح داد: همانطور که مشهود است عملیات احداث سالن ترمینال رو به اتمام بوده؛ باند فرودگاه اصلاح شده و مسئولان نیز در حال اخذ مجوزهای لازم هستند.

وزیر ارتباطات درباره موانع پیش روی مسافری شدن فرودگاه پیام اظهار کرد: یکی از این مشکلات، بحث جاده دسترسی به فرودگاه پیام است که بنا شد همین امروز آقای استاندار اعتبارات لازم را جهت تکمیل و تسهیل مسیر دسترسی تخصیص دهند. مشکل دوم نیز بحث دفن زباله در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام است که باید سریعا به آن رسیدگی شود. به هر حال سالهاست که در منطقه «حلقه دره» زباله های کرج دفن می شود که تاکنون جلسات متعددی را جهت رفع این مشکل با استاندار و محیط زیست داشته ایم و آقای استاندار پیگیری های متعددی را در این باره انجام داده اند. البته در کنار بوی نامطبوع زباله ها، «حلقه دره» به دلیل تجمع پرندگان و وزش باد و امکان پرتاب زباله های سبک به هوا، مغایر استانداردهای پرواز است که این معضل باید مرتفع شد.

به گزارش فارس، وی با ابراز امیدواری درباره مسافری شدن فرودگاه پیام در نیمه اول سال جاری گفت: اگر بر اساس برنامه ریزی های مقتضی کارها پیش برود شاید بتوانیم در هفته دولت، اولین پرواز بین المللی فرودگاه پیام را به مقصد نجف اشرف شاهد باشیم که این مهم البته منوط به تلاش همه جانبه استان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید